Nu we allemaal lekker bij de kerstboom zitten en ons tegoed doen aan allerlei lekkernijen en drankjes is het tijd om de balans op te maken op alle gebieden. Zo ook in het topscorersklassement.

Geconcludeerd kan worden dat er door een aantal teams veel is gescoord. Vrouwen 1, Vorden, 3, 4 en 7 wisten geregeld het net te vinden. Het verbaast dan ook niet dat de top van het topscorersklassement bestaat uit spelers van deze teams. Uitzondering hierbij is Chico Lindenschot van Vorden 2. Vorden 2 scoorde in 10 wedstrijden slechts 13 keer, maar Chico nam hierbij wel bijna de helft (6) van de productie voor zijn rekening.

Aan kop is het ongemeen spannend. Rik Schröer mag zich de winterkampioen noemen. Door een treffer in de met 0-4 gewonnen derby tegen Vorden 3 verstevigde hij zijn koppositie. Vorden 3 had echter op donderdagavond nog een wedstrijd tegen FC Zutphen. Deze ging helaas met 3-2 verloren. Djoi Stevens pikte hierbij wel zijn doelpuntje mee. Hierdoor blijft hij Rik op de hielen zitten en is het verschil met 0,5 punt minimaal te noemen.

Eind januari zal de competitie weer hervat worden en dan zullen we zien hoe de strijd aan kop zich verder gaat ontwikkelen.

Voor het volledige overzicht ga naar “Wedstrijdinfo” en klik op “Topscorer”