Een midweeks programma in de Eredivisie leverde de nodige verrassingen op. Of zijn het geen verrassingen meer? PSV en Ajax blijven kwakkelen en misschien is het daarom niet verrassend dat beide ploegen wederom puntenverlies leden. Wel verrassend dat beiden dit tegen laagvliegers uit de Eredivisie deden. FC Emmen wist van PSV te winnen en deed goede zaken in de strijd tegen degradatie. Ajax wist niet te winnen van FC Volendam. Het bleef steken op 1-1 wat het ontslag van Alfred Schreuder betekende bij de Amsterdammers.

Zowel boven als onderin is het ongemeen spannend! Feyenoord en AZ wisten bovenin wel hun punten te pakken en hebben zodoende wat speling ten opzichte van Fc Twente, PSV en Ajax gecreëerd. Onderin was FC Groningen de grote verliezer door de rechtstreekse degradatiekraker tegen SC Cambuur te verliezen met 0-1. Doordat ook FC Emmen en FC Volendam punten pakte is FC Groningen nu de rode lantaarndrager.

Rein Bruinsma is de winnaar geworden van deze midweekse speelronde. Hij voorspelde al dat SC Cambuur bij FC Groningen ging winnen. Daarnaast voorspelde hij GA Eagles – AZ, FC Utrecht – Excelsior en Bayer Leverkusen – Vfl Bochum helemaal goed. Zodoende had hij met 57 punten net 2 punten meer dan Ansje Vrielink. Ansje stond na woensdag nog bovenaan, maar wist in de laatste 2 wedstrijden net niet genoeg punten te halen en eindigde met 55 punten op plek 2. Martin Leegstra, Christiaan Wichers, Herman Vrielink en Cees van Voskuilen completeren de top 5.

In het algemeen klassement is de voorsprong van koploper Twan Jansen wederom geslonken. Door een, wederom, matige ronde, is zijn voorsprong op nummer 2 Henri Eggink geslonken tot 16 punten. Twan kan zich zodoende niet veel meer misstappen veroorloven. Achter Twan en Henri is er verschil van 10 punten paar een klein groepje achtervolgers die dicht bij elkaar staan. Christiaan Brinkhorst, Martin Leegstra, Gijs van Ditshuizen, Ronald de Beus en Christiaan Wichers staan heel dicht bij elkaar.

Vandaag even een rustdag in de VoProVo-voetbalpool, maar morgen begint de volgende speelronde alweer. Dus degene die nog niet hebben ingeleverd moeten weer aan de bak en zorgen dat hun pool voor morgenmiddag 16.30 uur ingeleverd hebben.

Voor de eindstand van de midweekse speelronde klik hier.

Voor de tussenstand klik hier