De Achterhoek-cup was deze avond de inzet. Nu is dit vooraf duidelijk gezegd dat het om een oefenwedstrijd gaat en dus niet doorgaan als er pijntjes zijn of zoiets dergelijks. Maar gebruik het om elkaar nog beter te leren begrijpen in het veld en durven te voetballen was de boodschap. Vanaf de aftrap was het duidelijk dat Ratti-Socii een geslepen ploeg heeft met veel meer ervaring dan ons en ook nog eens een paar zeer goede en vooral ook snelle speelsters waar wij het heel lastig mee hadden. We bleven maar achter de feiten aanlopen en hierdoor wederom in de 6e minuut al weer op 1-0 achterstand. De vorige wedstrijden gingen we vanaf dat moment beter spelen. Vanavond was dat helaas niet het geval, het eerste half uur was compleet voor onze tegenstander en we kwamen maar heel af en toe in de buurt van hun 16 meter gebied. Dit terwijl het niet aan de inzet lag maar aan de instelling. als je toch in de buurt van een tegenstander met bal bent, ja, ga er dan voor, we stonden weer als lieve puppy’s op een afstandje te keffen maar beten niet. ook als we dan een keer de bal veroverden was het paniek en snel die bal naar voren schieten zonder idee, de opbouw was de 1e helft ver te zoeken….en aannames en passing was ronduit slecht…..omdat ik weet dat we veel beter kunnen. Maar aan het einde van de eerste helft kregen we even wat meer grip en kwamen we steeds iets meer bij hun doelgebied. Echter zeer grote kansen konden we helaas nog niet afdwingen en de keepster was zeker niet in de stemming om ons een doelpuntje te gunnen en pakte alles goed en klem en keepte ook ver voor haar goal zodat de diepe bal steeds weer voor haar was. de 2-0 was inmiddels ook al gevallen en dit was ook de ruststand. In de rust aangegeven dat als je met zo’n instelling begint je van iedereen gaat verliezen. en verder dat we rustiger moeten blijven en de ballen gewoon naar elkaar in de voet moeten spelen in plaats van alles zonder idee naar voren te schieten. De tweede helft pakten we dit redelijk op, het ging in elk geval beter dan de 1e helft. we konden een kleine 20 minuten redelijk constant op de helft van onze tegenstander voetballen. echter de counter met de lange pass op hun snelle rechtsvoor maakte hier direct een eind aan. de 3-0 was voor ons echt de nekslag en hierna hebben we nog wel ons best gedaan, na de 4-0 kon Vera onze eretreffer nog wel op papier zetten door op aangeven van Noa de bal in de verre hoek te schieten. de eindstand werd uiteindelijk 5-1 wat een tikkie geflatteerd is maar zeker niet onverdiend. Wij moeten hier van leren en zien dat het bakken met energie bespaart als je elkaar de ballen wat éénvoudiger in de voeten speelt. speel diegene aan die je aan kijkt, dan kan je vanaf daar af en toe een keer een diepe bal spelen maar dus niet constant….Aanstaande zondag spelen we thuis tegen Lemelerveld / Lemele om hier ons weer de rug te rechten en te laten zien dat we wel degelijk beter kunnen. Vooral slimmer spelen is één van de onderdelen waar we echt stappen in moeten maken. Maar dat komt goed, Seizoen is net begonnen en laten we hopen dat we i.v.m. de Corona nu wel het seizoen kunnen afmaken.