ja, een derby, 2 teams, 3 verenigingen uit hetzelfde dorp tegen elkaar. Dat is altijd leuk. We moesten deze keer afreizen naar Wichmond waar onze wedstrijd gespeeld zou worden. Socii / Ratti heeft te maken gehad met een aantal blessures maar waren weer redelijk compleet. Bij ons misten we natuurlijk onze keepster Maxime en Sam en Joanne waren vandaag helaas ook verhinderd. Hierom deed Sara de Jonge mee vanuit de MO19. En ging Mikkie (ja, oud speelster van Ratti) weer bij ons keepen. Met Sara en Barbara hadden we ook nog 2 onderlinge duels binnen de familie…dus ja, volgens mij hoefden beide trainers hun speelsters niet te motiveren. De wedstrijd begon en wij speelden direct snel en ver vooruit. Ratti / Socii heeft natuurlijk een aantal ervaren dames die wel weten hoe het spelletje gespeeld moet worden dus voetballend konden we ook direct zien dat we het daarmee lastig zouden krijgen. Maar toch blijven proberen. Met direct in de 6e minuut een mooie aanval waarbij Esther een moeilijke bal onder controle bracht, inspeelde op Dione die vervolgens Mette weer aanspeelde op de rechtsbuiten en hier de bal 1x meenam naar voren en strak voorzette. En ja, Noa is daar natuurlijk altijd scherp en was op volle snelheid in aantocht om deze voorzet af te maken. Met een sliding buitenkant rechtervoet ging deze bal erin. Prachtig doelpunt al met al. Vanaf hier was Ratti / Socii het even kwijt en hier maakten wij dankbaar gebruik van. 3 minuten na de openingstreffer stond het al 0-2 Door Dione die deze keer de bal kreeg van Noa. We bleven flink vooruit spelen en probeerden constant te spelen voor de 3e treffer wat even duurde maar toch lukte. Noa kreeg de bal na een mooie steekpass van Ilse in de loop mee en ronde beheerst af onder in de hoek. Ja, dat speelt toch een stuk makkelijker als je de kansen afmaakt! Vanaf toen was de wedstrijd in evenwicht. Ratti Socii wat meer balbezit maar op enkele speldenprikjes na geen echte gevaarlijke momenten. Waarbij gezegd moet worden dat onze achterhoede met Mikkie als keepster wel een paar keer flink aan de bak moest en Mikkie een paar mooie reddingen moest maken om een tegentreffer te voorkomen. Uiteindelijk viel voor rust toch nog de 1-3 vanuit een corner, de laatste man van Ratti /Socii schuift op het moment van nemen in en schiet de teruggelegde corner over Mikkie heen in de verre hoek. Ja, gewoon een mooie goal en wij moeten hier meer attent op zijn dat deze ruimtes niet te benutten zijn. 1-3 was dus de ruststand en bij ons was het ook rust….dit in tegenstelling tot onze tegenpartij…die waren met allerlei dingen bezig behalve met hun eigen spel. Gelukkig bleef dit bij een paar opmerkingen en gingen we daarna weer doen waarvoor we allen op het voetbalveld staan. Ratti/Socii bleef het proberen en voetballend konden ze bij ons tot aan de 25 á 30 meter komen maar daar hield het op. We vormden een goed blok en gingen als team nog beter voor elkaar werken. Dit was uiteindelijk dus echt een lekkere overwinning doordat je dit met het hele team inclusief alle wissels samen voor elkaar hebt gekregen om deze overwinning en ruststand over de eindstreep te trekken. Waarbij dus het balbezit zeker niet in ons voordeel was, het ook zeker geen mooi voetbal was van onze kant, maar ja, volgens mij vond bij ons niemand dat erg vandaag. En hieraan gaan we de komende week weer volop werken en trainen om iedere keer een stapje erbij te kunnen zetten. Het stukje ervaring wat bij Ratti/Socii te zien is, deze ervaring missen wij net om de rust te bewaren. Maar ik weet zeker dat wij dit ook kunnen als we maar durven. Komende zondag spelen we om 12.00 uur thuis tegen V en L en krijgen we wederom een goede ploeg die met 9 punten op dit moment de 4e plek bezet. We moeten dus weer flink aan de bak maar dat kunnen we! Kom ons gerust aanmoedigen wat we zeker altijd kunnen gebruiken!