Het is een ware traditie geworden in de voorbereiding op het seizoen, voetballen in Hengelo Gld tegen buurman PAX. Reeds in de jaren’90 van de vorige eeuw werd er al door het 1e elftal van v.v. Vorden mee gedaan met het tweedaagse toernooi van PAX. De organiserende vereniging uit Hengelo Gld was destijds als toenmalige 1e klasser altijd favoriet op hun eigen toernooi met deelname van de toen in de 4e en 5e klas spelende buurtclubs Keyenburg, Vorden en Ruurlo. In die jaren heette het trouwens gewoon ‘PAX-toernooi’ en werd er alleen op vrijdagavond en zondagmiddag twee wedstrijden gespeeld tussen de vier genoemde standaardteams. Het is zo’n 30 jaar later allemaal wel iets veranderd, want de organiserende vereniging speelt inmiddels in de 4e klas, buurtclub Ruurlo in de 3e klas en Keyenburgse Boys in de 5e klas. Vorden 1 is nu sinds een aantal jaren de hoogst spelende club sinds de geel-zwarten in 2015 in de 2e klas zijn komen te spelen. Ook is de naamgeving veranderd, door hoofdsponsor Quick aan het toernooi te verbinden en tenslotte staat er op zaterdag nu ook een jeugdtoernooi gepland. Komend weekend speelt zowel de JO13-1, JO15-1 en de JO17-1 mee aan dit onderlinge toernooi.

Vrijdagavond 18 augustus 19.00 uur Hengelo Gld (Sportpark ‘t Elderink)

Vorden 1 – Keyenburgse Boys 1

Zaterdag 19 augustus vanaf 09.00 uur Hengelo Gld (Sportpark ‘t Elderink)

Vorden JO13-1, Vorden JO15-1 en Vorden JO17-1