Het was gisteren een prachtige verenigingsdag op Sportpark ‘t Grote Veld met als ‘Kers op de taart’ de officieuze opening van het Kunstgrasveld met de Vriendinnen-dag van de meidenafdeling bij de jeugd van v.v. Vorden. Het begon s-morgens al vroeg met weer een grote groep (33!) vrijwilligers om diverse werkzaamheden van het kunstgrasproject uit te voeren. Zo werd er door ongeveer 25 man tegels gelegd op het evenementenplein, hebben een vijftal mensen gaten gegraven voor de ballenvangers achter het hoofdveld en hebben vijf leden de verplaatsbare doeltjes schoon gemaakt en van nieuwe witte doelnetten voorzien.

Terwijl deze vrijwilligers druk aan de gang waren, werd er op het hoofdveld en 2e veld volop gevoetbald met o.a. een onderling toernooi voor de JO8, JO9 en JO10 en een tweedaags minitoernooi voor de JO12 en JO13. Daarna kwamen de spelers van de JO15-1 en JO15-2 nog in actie in een onderlinge wedstrijd, waarin de spelers flink door elkaar waren geselecteerd.

Na de lunchpauze was het de beurt aan de vriendinnen-dag. Maar liefst 35 meiden hadden zich opgegeven voor dit evenement en samen met speelsters van de MO17 en MO19 kwamen er zodoende zo’n 50 meiden in actie. Annemieke Willemsen had als meisjescoördinatrice van de TJC het programma in elkaar gezet en samen met Han Piels en drie meiden van Dames 1 werd het een heerlijke voetbalmiddag met erg leuke voetbalonderdelen.

Aangezien dit het eerste voetbalevenement was op het kunstgras, werd besloten om er toch een feestelijk tintje aan te geven. De officiële opening met de verloting is uitgesteld, maar gisterenmiddag kwamen de 50 meiden in tweetallen officieël op ‘Champions-Leaque’ achtige wijze het veld op en openden onder de klanken van DJ Kees het kunstgrasveld. De vrijwilligers hadden keurig op tijd het evenementenplein af gekregen en zodoende kon dit al direct aangekleed worden met dranghekken (met geel-zwarte hoezen via Zozijn en Greta Greven), de onvermijdelijke palmbomen van Kees en slingers en vlaggen.

Ga voor een fraaie fotoreportage naar de site van Johan Bolink