Een prachtig initiatief van vijf buurtverenigingen met een G-team in de gelederen. Zo mag je het G-voetbaltoernooi dat op een aantal zaterdagen in het seizoen wordt georganiseerd wel noemen en afgelopen zaterdag in Vorden werd gespeeld. Oeken, sv Twello, Witkampers, Loenermark en v.v. Vorden hebben allemaal een G-team, waarvan de Witkampers specifiek een jeugd G-team heeft.

Bij v.v. Vorden traint sinds 2017-2018 een G-team op de maandagavond en speelt af en toe een oefenwedstrijd. Vanaf dit seizoen zijn zij betrokken bij een initiatief van een aantal verenigingen om op een zaterdagmorgen onderlinge wedstrijdjes op een half veld te gaan spelen en zodoende is er in september vorig jaar voor het eerst een toernooi gespeeld in Loenen. Gisterenmorgen was v.v. Vorden aan de beurt om het te organiseren en zodoende werd er op het kunstgrasveld vanaf 10.00 uur met een hoop beleving, plezier en inzet gevoetbald in wedstrijden van 20 minuten. Vier keer kwam iedere team aan de beurt en tussendoor kon het team dat een ronde ‘vrij’ was nog lekker onderling op het ‘panna-veldje’ een wedstrijdje spelen.

Het team van v.v. Vorden, dat inmiddels al uit 18 spelers bestaat, deed het uitstekend en aangemoedigd door vele vaders, moeders, broers en zussen, medebewoners van o.a. de Zon, de Wondere Wereld, de Vijfsprong en Woonhoeve ‘Sprey’ en overige supporters lieten zij samen met de spelers uit Laren, Twello, Loenen en Oeken prachtige staaltjes voetbal zien. Het toernooi was opgezet en georganiseerd door Rob Oplaat als voetbalcoördinator van de seniorencommissie en het bestuur en hij zorgde voor extra begeleiding naast de vaste coaches en trainers Henry Koning en Jet Wolbrink in de personen van Jeroen en Ties, vier scheidsrechters vanuit het 1e elftal, Rahem, Kris en Wouter en een prima bezetting in de kantine, waardoor er naast een natje en een droogje voor de supporters er ook nog voor iedere deelnemer een broodje knakworst werd klaar gemaakt.

Klik op de eerste foto van de onderstaande reportage voor een complete impressie van onze huisfotograaf Johan Bolink: