De 2e bekerwedstrijd mochten we aantreden tegen Pax Vr1. Dit was weer een mooie gelegenheid om te kijken hoe we kunnen spelen en wie op welke posities nog meer uit de voeten kunnen. Hierbij was de coaching dat we vooruit willen spelen en dus op de helft van de tegenstander willen blijven. Dit echte vooruit druk zetten ging redelijk maar nog niet goed genoeg. Het echte doorschuiven van achteruit voelde bij een aantal nogal ongewoon en dus liepen we toch nog steeds te vaak achter de bal aan omdat Pax dit ook gewoon goed uitspeelde in de kleine ruimte die we ze lieten. Al met al was het de eerste 15 minuten redelijk in evenwicht en was het een beetje een Lucky (vol) treffer van Laura die tot ieders verbazing onder in de hoek van de goal verdween. dus ja, 0-1 voorsprong was een feit. Pax bleef gewoon goed en netjes spelen en probeerden ook via positiespel de voorhoede te bereiken. Hiermee was het dus van beide kanten een beetje hetzelfde spel en dezelfde insteek. Want Pax heeft echt wel een aantal redelijke mogelijkheden gehad en waar Tess weer onze keepster was en dus het Pax niet makkelijk maakte om te scoren. Hierna kregen we een corner die goed scherp voor de goal kwam en waar Maree de 1e kop-goal maakte direct uit de corner, keurig ingekopt in de verre bovenhoek en dus was het 0-2. Pax liet dit niet op zich zitten en probeerden ons meer onder druk te zetten. ze kwamen steeds iets korter bij onze goal en Tess moest steeds vaker ingrijpen. Pax kreeg de bal in hun bezit op zo’n 25 meter van de goal…een hoog afstandsschot betekende de 1-2 waar Tess de bal nog wel kon aanraken kon ze dit net niet voldoende om een doelpunt te voorkomen. Ineens is de spanning weer terug en was het twijfelachtig wat we deden. De trainer zegt…vooruit spelen en doordekken maar de meningen in het veld waren soms anders. Voor de rust was het Jessica dit voor Laura ingevallen was die een afstandsschot loste op hun keepster, de keepster kon deze bal nog redden maar de rebound was natuurlijk voor Lynn die gewoon weer op de goede plek stond. 1-3 was ook de ruststand en hier kon iedereen wel mee leven. natuurlijk nog wat wissels doorgevoerd omdat iedereen ook wil en moet spelen. Els op de linksvoor positie was ook fijn om te zien. de afgelopen jaren hadden we eigenlijk geen linkspoot in ons team. nu met Esther Tuinman en Els Berenpas hebben we er in 1x 2! Dus nu kunnen we vanaf die kant ook voorzetten verwachten waar het hiervoor vaak naar binnen trekken was om zelf te kunnen schieten. Verder gezegd dat we echt het lef moeten hebben om vooruit te dekken en dus iedereen net zo lang naar voren lopen totdat je een tegenstander hebt. Dit voelt onwennig maar was echt de beste oplossing om Pax te bestrijden. Gelukkig was dit ook vrij snel zichtbaar en waar Rosa hierin echt een goed voorbeeld gaf van doordekken en zoek de simpele oplossing, was het voor de rest van het team een kwestie van volgen en ook kort zitten bij je tegenstander. Het lukte Pax dan nu ook niet meer om onder de druk heen te spelen en we konden hierdoor constant druk houden. Met mooie aanvallen, acties en combinaties scoorden we nog een paar keer totdat het 1-7 werd. (1-4 Rosa / 1-5 Maree / 1-6 Maree / 1-7 Amber) Hierbij zaten een aantal mooie doelpunten waar we voorin elkaar de bal gunden en keurig het overzicht behielden. Waarbij gezegd moet worden dat het doelpunt van Rosa na het terugleggen van Els de mooiste van de middag was na een werkelijk perfecte aanval van achteruit opgebouwd. Dat is genieten! Komende zondag spelen we onze laatste wedstrijd in de beker uit tegen SHE Vr1 uit Hall om 12.30 uur. En dan moeten we klaar zijn voor de competitie die thuis op 25 september om 12.00 uur tegen Keijenburgse boys Vr1 van start gaat.