Na een rustperiode van 2 weken moest er nu opgetreden worden in Hengelo. Voor het eerst compleet en met goede zin werd er afgereisd naar de buurman. Helaas bleek dat een zeer gemoedelijke warming-up ons geen goed deed. Er werd ontzettend slap begonnen, en we konden vanaf minuut één achter de blauw-witten aanlopen. Het duurde nochtans een kwartier voordat we dan eindelijk op achterstand kwamen. De linksbuiten was al lekker op dreef en besloot dat met een doelpunt te bekronen.

De voorsprong voor de thuisploeg was terecht, maar lang genoten ze er niet van. Onze eerste fatsoenlijke aanval leverde de gelijkmaker op. Een voorzet van Niels werd door Bartigol ingekopt. Tot aan de rust was Pax de baas maar hadden wij met een 1-4 voorsprong de kleedkamers op moeten zoeken. Bart en Bram kwamen één op één met de keeper maar scoorden niet, en ook een schot van Michiel trof net geen doel. Vol goede bedoelingen wilde we de tweede helft naar onze hand zetten, maar dit lukte voor geen meter. Pax bepaalde het tempo en sporadisch kregen wij ook een kansje. Dat het snel 2-1 werd klopte met het wedstrijdbeeld, maar meer grote kansen gaven we gelukkig niet weg.

Ons spel was dan ondermaats maar ook nu kregen we wel mogelijkheden. Niels schoot een steekballetje van Erwin te gehaast voorlangs, en ook een poging na goed werk van Bart schoot hij langs de verkeerde kant van de paal. Het leek er niet in te zitten maar de keeper van Pax was niet te beroerd om ons te helpen. Bas wilde met een vrije trap de bal op het hoofd van Loggie leggen, maar de goalie was er eerder en wilde de bal weg stompen. Gelukkig voor ons deed hij dit de verkeerde kant uit, en zo stond er 2-2 op het scorebord. Toch er nog maar even voor gaan zitten in de slotfase, maar het was meer spannend dan goed. Na een corner raakte de keeper de bal wederom niet fijn, en de bal leek weer over de doellijn te gaan. Nu was Stefan het zat dat we zoveel hulp kregen, en als een echte verdediger werkte hij de bal keurig voor de lijn weg ………?????? Er is later nog met hem gepraat en gezegd dat dat echt niet hoeft, maar hij wilde van niks weten !!! Was dat het dan, ja qua stand wel maar de laatste minuten gebeurde er van alles.

Eerst kreeg een speler van Pax een kaart omdat de scheids een slaande beweging zag. Dit was erg zwaar gestraft maar misschien konden we profiteren. Een lange bal naar voren dan maar, maar deze kwam net zo hard terug en zo stond er ineens een speler alleen voor onze keeper. Jurjen redde fantastisch, maar helaas buiten de 16, én met de handen dus hij kon ,terecht, de laatste minuut ook nog langs de lijn gaan staan. Bart pakte zijn oude vak op en kon de vrije trap tot corner verwerken. Nadat deze ook weggewerkt was floot de scheids af. Zo werd een zeer slechte wedstrijd van onze kant er één waarin van alles gebeurde. Wederom niet verloren, maar een zwak begin werd ons bijna fataal.