Laat U niet foppen door het getal 8 achter het team van Pax !! Dit betreft zeker geen stel ouwe van daagen die nog een balletje trappen op de zondag morgen. Op gemiddelde leeftijd hadden we voor de tijd al ruimschoots gewonnen. Echter voordat we in de kleedkamers beland waren lagen we al overhoop met de gastheer/vrouw uit Hengelo. Onze coach had keurig op het bord gekeken, en gezien dat we in kleedkamer 9 om moesten kleden. Zoals gebruikelijk moest hij zo nodig weer voorop, en zag meer dan hij zien moest !!!! De dames van Pax hadden NIET op het bord gekeken en waren zich in de verkeerde kleedkamer aan het omkleden. Wij voelen dus een #meetoo’tje aankomen, en zijn benieuwd hoe lang Toossen nog in zijn functie blijft …….  Wel had onze coach het voor elkaar gekregen om, ondanks alle randzaken, ons scherp aan de start te laten verschijnen. Niels had ons binnen 25 seconden op voorsprong kunnen schieten, maar zijn inzet werd nog van de lijn gehaald. De corner leverde niet meer op dan een achterbal, maar Niels bleef nog steeds heel scherp. De spelhervatting was niet al te best, en toen onze capten de bal voor zijn voeten kreeg bedacht hij zich geen moment. Met een fraaie boog verdween de bal over de kansloze keeper. Duurde het dus één minuut langer voordat we op voorsprong stonden. Na  een half uur kwam Pax beter in de wedstrijd, en wij waren vergeten nog een paar kansen te verzilveren. Het goede spel van vorige week konden we niet op de mat leggen, maar dat lag ook aan de tegenstander. Deze zochten wat oppurtunistiser de aanval, en speelden veel vanuit de 2e bal. Wij konden de bal net niet lang genoeg in de ploeg houden om ons er onderuit te spelen, dus werd het een gelijkopgaande wedstrijd. Joris liet nog maar eens zien dat er geen koekenbakker in de goal staat toen hij een bal prachtig uit de bovenhoek tikte. Voor de rust werd er niet meer gescoord, maar er werd nog wel gelachen. Door de regen was het veld behoorlijk glad geworden, en hadden we in de dug-out af en toe het idee dat we naar Bambi op het gladde ijs zaten te kijken. Volgens Marnix was hij beroepshalve gewoon even de kwaliteit van het gras aan het bekijken. Iets wat we in de rust nogmaals in twijfel hebben getrokken.  Na rust hadden we pech dat een mooi schot van Rob op de paal terecht kwam, zodat het bij een minimale voorsprong bleef. Pax ging op zoek naar de gelijkmaker, en kreeg die ook. Qua spelbeeld was deze treffer wel terecht al kwam hij wat gelukkig tot stand. Een schot werd geblokt en viel pardoes voor de voeten van de spits. Die verzilverde dit buitenkansje met een geplaatste bal in de verre hoek. Langs de lijn werd er al gesproken over het binnenhalen van een punt omdat we niet echt de controle hadden. Maar met een paar geslepen spelers in onze ploeg kan je met een vrije trap of een corner ook wat forceren natuurlijk. Stefan bracht een vrije trap goed voor de goal, en nu werd er aan Pax kant slecht verdedigd. Twee spelers liepen elkaar in de weg, waardoor de bal niet goed weggewerkt werd. Het kan haast geen toeval zijn dat Rob weer eens op de goede plek stond, en met links binnen schoot. Met nog een kwartier op de klok hoopte we er het beste van, maar nu kwam onze sterkste fase van vandaag. Waar Pax zonder enig overleg probeerde de aanval te zoeken, bleven wij nu wel de bal uitstekend rond spelen, en kwam de tegenstander niet meer tot een kans. Toen na een scherpe voorzet van Michiel een verdediger de bal in eigen goal schoot was de wedstrijd wel gespeeld. Het slotaccoord was voor Loggie, die voor zijn doelpoging mét val een 6.5 van de jury kreeg. We moeten met Ruurlo de koppositie delen, maar met het vertoonde spel kunnen we al 3 wedstrijden tevreden zijn. Iets wat ons meer zegt dan de bovenste plaats.