Gelukkig ondanks het koude weer mochten we toch nog, na een behoorlijk verre reis richting Olst, waar we uit tegen Overwetering Vr1 mochten aantreden. Na een goede ontvangst mochten we de warming-up op het oefenveld spelen en daarna de wedstrijd beginnen op het kunstgrasveld. Vanaf de eerste minuut hadden we de overhand, echter was het wennen en wel slordig, er waren bij ons flink wat omzettingen gedaan en dus was dit heel logisch dat dit allemaal niet direct goed liep. Maar na een paar minuten konden we goed druk houden en werden we steeds gevaarlijker na het onderscheppen van hun opbouw. Helaas leverde dit nog geen doelpunten op maar wel een corner. Maree nam deze en Lynn kwam keurig voor haar tegenstander en kopte de bal in de verre hoek. De 0-1 was dus een feit. We bleven druk houden en deze druk leverde wederom een corner op. Wederom nam Maree de corner en wederom was deze weer scherp en goed genomen zodat Sara door goed druk te houden de bal in het net wist te krijgen.  Hierna bleven we vooruit spelen echter kregen we vanaf hier ook wel een aantal tegenstootjes die zomaar anders af hadden kunnen lopen. Waar onze backs te ver naar de buitenkant speelden en er dus ruimte was voor de steekpass binnendoor. Gelukkig keepte Maxime keurig ver voor haar goal en had ze de afstandsschoten die er kwamen goed onder controle. Het idee was ook dat onze buitenspeelsters vaker de achterlijn zouden halen, dit kwam er nog niet goed uit en hierom hebben we na 30 minuten gewisseld en dit met tekst en uitleg onderbouwd om te kijken een te leren van elkaar. Tot aan de rust was het verder een beetje rommelig, onrustig en ontstond er eigenlijk een bijna gelijk opgaande wedstrijd. In de rust wat extra aanwijzingen en uitleg gegeven wat er beter en anders moest. Niet iedereen vond mij op dit moment een fijne trainer maar ja….ff doorbijten. De tweede helft ging gelukkig een stuk soepeler en hier hadden we de wedstrijd goed onder controle. op 3 afstandsschoten na kregen we geen kansen meer tegen en zelf maakten we een hele mooie 0-3 door een prachtige steekpass van Lynn en de ruimte voor Dione, die bekend staat als een koele kikker die dit wel even netjes afmaakte! En ja, Lynn speelde toch al een goede wedstrijd en wilde zichzelf dan nog maar even belonen met haar tweede treffer na wederom aangeven vanuit een corner van Maree. Hiermee was dus de eindstand van 0-4 bekend en konden we samen terugkijken op een geslaagde wedstrijd waarbij nog steeds veel meer mogelijkheden liggen als we elkaar beter bedienen en nog meer doen wat er in dit systeem van iedereen gevraagd wordt. Maar nogmaals, complimenten voor iedereen hoe we dit samen aangevlogen zijn en bereid zijn om te leren. Dit is namelijk het allerbelangrijkste als we samen stappen willen maken. af en toe moet je je opofferen voor het team, dan heb je zelf misschien niet de leukste wedstrijd maar als team kom je dan wel beter uit de verf. Het maakt uiteindelijk ook niet uit wie er scoort, als er maar gescoord wordt. en achterin hetzelfde maar dan andersom, van achteruit mee opkomen is heel leuk, maar de eerste taak van een verdediger en ook de verdedigende middenvelders is het uitschakelen van de voorhoede van een tegenstander en dus het voorkomen van doelpunten. Dit hadden we allemaal voor elkaar over en zodoende ben ik trots op wat we hebben laten zien samen. Dinsdag 13 december spelen we nog de laatste poulewedstrijd voor de achterhoek-cup uit tegen St: Gendringen SVGG Vr1 om 19.45 uur. Daarna op donderdag 15 december even gezellig samen balletje trappen voorafgaand aan de spareribs-avond en dan hebben we een korte winterstop. want 15 januari staat onze eerste competitiewedstrijd alweer op het programma waar we thuis tegen Broekland mogen spelen die zeker ook 100% tot de titelkandidaten behoort. We hebben er zin in!!