Met nog één bekerronde te spelen (aanstaande zondag) hebben het 2e elftal, het 3e elftal en de VR1 de koppositie ingenomen in hun poule en aan dit rijtje heeft VR2 zich gisterenavond ook toegevoegd. Voor het 2e dameselftal was het zelfs haar laatste wedstrijd en na een overwinning op DEO en een gelijkspel tegen FC Trias won het team van de nieuwe trainer Rogier van Zuilekom gisterenavond met 0-2 van PAX VR2. In Hengelo werd in een aantrekkelijke wedstrijd met ideale omstandigheden een keurige overwinning behaald. In de eerste helft ging het spel gelijk op en waren er ook zeker kansen voor de thuisclub om de score te openen, maar in de 2e helft was Vorden VR2 de bovenliggende partij en kwam het verdiend op voorsprong. Uiteindelijk werd het zelfs 0-2 en moeten de dames nu in de wachtkamer omdat eventueel FC Trias morgenavond tegen DEO nog roet in het eten kan gooien. Wordt deze wedstrijd door FC Trias namelijk met meer dan twee doelpunten verschil gewonnen, dan zullen de dames uit Winterswijk op basis van doelgemiddelde een plek in de volgende ronde afdwingen.

Het 2e, 3e en VR1 elftal hebben zondag as het zelf in de hand om de volgende ronde te bereiken. Zij staan alle drie bovenaan in hun poule en zijn dus bij winst zeker van de 2e ronde. Alle drie hebben zelfs nog mogelijkheden om door te gaan bij een gelijkspel en wellicht zelfs met een minieme verliespartij, maar in de laatste twee gevallen is men dan wel afhankelijk van de overige uitslagen. De 2e bekerronde van de senioren (knock-out) zal gespeeld worden in het weekend van 21 en 22 oktober.