Vorden 1 heeft vanmiddag ook haar tweede wedstrijd in Hengelo Ov verloren in dit seizoen. Twee weken geleden werd een 3-0 nederlaag geleden tegen ATC’65 en vanmiddag was BWO met 3-2 te sterk vaor de geel-zwarten. Het elftal van trainer Wouter Schouten kwam in de 51e minuut op een 0-2 voorsprong toen Sander Visschers het tweede doelpunt maakte voor Vorden, nadat Gijs van der Veen reeds de 0-1 had gemaakt in de eerste helft. Toch lukte het niet om deze comfortabele voorsprong te behouden, want in de 60e en 81e minuut werd het 1-2 en 2-2 en in de 90e minuut zelfs 3-2. Door dit resultaat is Vorden 1 samen met nog vijf andere ploegen een echte middenmoter met 6 punten en 8 voor en 10 tegen na twee gewonnen en twee verloren wedstrijden. Komende zondag is er een inhaal-bekerweekend en komt het vlaggenschip niet in actie. Zondag 30 oktober speelt het 1e elftal thuis tegen Suryoye M. en komende dinsdag staat een thuiswedstrijd tegen SDOUC op het programma in het kader van de Achterhoek Cup.

Vorden 1 had na de donderdagavond training toch nog onverwachts drie spelers wie vorige week nog in de basis stonden vanmiddag niet beschikbaar en zij waren zelfs te geblesseerd  om op de bank plaats te nemen. Bas Kortstee, Nick Ziggers en Kris Koning waren er dus vanmiddag niet bij en zij werden vervangen door Rahem Pabai, Gijs van  Ditshuizen (JO19-1) en Jacco Kettelerij (JO19-1). De basisopstelling was in een 3-4-3 systeem met Robin Verstege in het doel, achterop Bart Stokman, Bas Abbink en Sven Mulder, op het middenveld Luuk Smit, Sam Abbink, Koen Oosterhuis en Niels Rondeel en voorin Werner Rondeel, Gijs van der Veen en Sander Visschers. De wissels waren dus naast de hierboven genoemde Rahem, Gijs en Jacco ook nog Jurre Heij en Tomas Oonk, waarbij laatstgenoemd als keeper van het 2e elftal na zijn wedstrijd in Zutphen tegen AZC naar Hengelo Ov werd gebracht.

De eerste helft was Vorden 1 de betere ploeg met veel balbezit en veelal het initiatief. Dit resulteerde in een goede goal van Gijs van der Veen op aangeven van Koen Oosterhuis. De 0-1 was ook een goede afspiegeling van de krachtsverhoudingen in de 1e helft en toen de 2e helft nog maar 10 minuten op weg was en de stand op 0-2 werd gebracht door Sander Visschers op aangeven van Sam Abbink leek er geen vuiltje aan de lucht. De oplettende toeschouwer had echter wellicht wel opgemerkt dat er bij BWO een zeer dreigende en gevaarlijke aanvaller binnen de lijnen was gekomen. Deze voorhoedespeler was vorig seizoen goed voor 25 doelpunten en mocht na een flinke blessure vanmiddag weer zijn eerste minuten pakken. Het spelbeeld werd door zijn aanwezigheid ook veranderd, want er werd veel eerder diep gespeeld door BWO waarmee door lange passes heel snel deze jongen werd gezocht. Het spelbeeld veranderde volledig, waarbij Vorden 1 helemaal terug zakte op eigen helft en de nadruk op het verdedigen kwam te liggen, zeker na de 1-2 aansluitingstreffer in de 60e minuut. Het laatste half uur druk uitoefenen op de achterhoede van Vorden leverde uiteindelijk zelfs de 3-2 winst van BWO op, al had Sander Visschers op 2-2 nog een goede kans aan Vorden zijde en kon er in blessuretijd net niet genoeg geluk afgedwongen worden bij een scrimmage in het 16-metergebied.

Een onnodige en zure nederlaag, helemaal omdat er zo’n fraaie 0-2 voorsprong was opgebouwd, al dient wel gezegd te worden dat een 2-2 uitslag het meest recht had gedaan aan de wedstrijd met twee gezichten.