Menig amateurclub had gisteren het sfeertje, het aantal toeschouwers en de beleving na afloop van de wedstrijd willen mee maken bij hun 1e elftal, want wat er gisterenavond op het Europlanit Buitensportpark werd voorgeschoteld tussen Vorden 3 en Vorden 4 in de 6e klasse was ongekend. 350 toeschouwers, bengaals vuur, twee pupillen van de week in de vijftig – en ééntje van 5 jaar, de champions-leaque hymne, een waar ‘uitvak’ achter het doel en dan ook nog eens een geweldige 3e helft met 120 deelnemers aan het ‘stampportbuffet’ en 200 man in de kantine met als surprise volkszanger August. Op initiatief van de leiders van Vorden 3 en Vorden 4 werd deze unieke Vordense Derby op zaterdagavond gespeeld met daaromheen een compleet programma voor elk wat wils. Het resultaat was dus een geweldige atmosfeer rondom het treffen tussen beide toppers in de 6e klasse 11, dat trouwens uiteindelijk een 4-0 overwinning voor Vorden 4 opleverde, waarmee de ploeg van trainer Ate Barendsen nu op dezelfde hoogte komt met hetzelfde aantal punten als tegenstrever Vorden 3 onder leiding van Jordi Houwen.

Vorden 4 speelde deze avond in de blauwe reservetenues en nadat Gerrit Kaemink en Yonah Kruip als Pupillen van de Week het spektakel hadden geopend, was het direct Vorden 3 dat het initiatief nam. Met het constante en betrouwbare centrum Twan Jansen en Jard Lucassen werd telkens opnieuw een aanval opgezet waarbij veelvuldig Pelle Hoppen als mid-mid werd ingeschakeld. Vorden 3 was sneller, speelde de bal ook sneller en liet vooral via de vleugels zien dat het in het eerste half uur ook op deze plekken van het veld snel en dreigend was. Alleen kon het niet echt wat afdwingen in het 16-metergebied en ondanks het feit dat ook iedere tweede en afgeslagen bal weer voor de rond de middenlijn opererende achterhoede van Vorden 3 was, met Bart Bouwmeester en Luc Rouwenhorst als prima backs, kon het team van trainer Rutger Wullink geen doelrijpe kansen creeren uit het vele balbezit en menig aanvalsopzet. Één keer was Bram Makkink er dichtbij met een kopbal op de lat en één keer werd een gevaarlijk schot naast gekeken door doelman Don Rouwen. Vorden 4 daarentegen had aanvallend daarentegen ook nog niets afgedwongen, totdat in de 35e minuut ineens Daan Horstman een inspeelpass onderschepte en direct in de voorwaartse beweging Jard Lucassen wist te passeren. Daan bleef rustig en prikte de eerste goal deze avond binnen en bracht de stand enigszins tegen de verhouding in op 1-0. Vorden 3 was aangeslagen en kon de laatste 10 minuten niet meer hetzelfde brengen als het eerste half uur en tevens was hun beste speler Pelle Hoppen ook nog eens aangeslagen door twee onbesuisde acties van hemzelf op de uitkomende keeper Don Rouwen.

De tweede helft had trainer Ate Barendsen ff een kwartiertje zichzelf een plek in het elftal gegeven en dat betaalde zich direct uit, toen in de 55e minuut een foutieve inspeelpass van keeper Joris Reuvekamp op de rechtsback werd onderschept door Ate en perfect met links werd afgerond. Het was precies datgene wat Vorden 4 graag had gewild: De tegenstander het spel laten maken en bij balbezit zo snel mogelijk het gevaarlijke duo Rik Schroër en Daan Horstman in stelling brengen. Dit lukte deze middag slechts drie keer, maar alle drie keer was het ook raak. Want met een dodelijke precisie en effectiviteit scoorde Rik Schröer nog een keer in de 60e minuut met een bekeken schot vanaf de 16-meter en ronde WIebe de Jong nog een prachtige afgeslagen voorzet van Daan Horstman af, door de bal perfect met de wreef vanaf 15 meter keihard raak te schieten: 0-4.

Dat was het verhaal van de wedstrijd, waarbij Vorden 3 ook in de tweede helft nog een keer via de onderkant van de lat en een bekeken schot, die gemakkelijk door Don Rouwen gepakt kon worden,  van zich liet horen, maar gezien het vele balbezit te weinig kansen afdwong, terwijl Vorden 4 met de solide driehoek Dion Kruip, Mike van Lingen en Koen Vlogman het initiatief overliet aan het 3e, maar de wedstrijd vanaf de 1-0 in de 30e minuut volledig onder controle had en door een dodelijke efficienty ook nog eens het wedstrijdbeeld in duidelijke cijfers wist uit te drukken.

Na afloop van deze derby, bekeken door ruim 350 toeschouwers, werd het nog een geweldig gezellig avond in de kantine, met een keurig stamportbuffet verzorgd door Richard en Karin, volkszanger August ,de wedstrijd Engeland Frankrijk op de achtergrond, kortom een gezellig feestje met 200 vordenaren!