Directe strijd om plek 3!! ???? Ja het is een bijzondere competitie als er enkele teams zoals OBW maar 5 wedstrijden gespeeld hebben als wij aan onze laatste wedstrijd gaan beginnen. Wat hier de oorzaak van is is ons niet bekend, wel is het gewoon heel vervelend voor alle andere teams in deze competitie. Maar goed, wij moesten vandaag tegen onze directe concurrent om de derde plek. Oeken / Brummen was onze tegenstander en zij hadden ook door de hele competitie soortgelijke uitslagen behaald als ons.

De voorbereiding was deze week wat minder, maandag voor het eerst trainen in de zaal wat toch anders is dan op het veld, woensdag ivm. te veel afmeldingen de training niet doorgegaan. Ja, dan moet het tussen de oren goed zitten om goed aan te treden op de zaterdag. De opdracht was vanaf minuut 1 direct naar voren en onze tegenstander niet laten voetballen. Dit ging uitstekend en dit pakte ook al vrij snel goed uit door doelpunten. in de 7e minuut was het Noa die een schot van Dione via de keeper alsnog kon binnenschieten. Daarna was het 2x Dione die door 2x aangeven van Noa de 2-0 en de 3-0 kon maken waarvan één mooi afstandsschot was. Dit werd uiteindelijk ook de ruststand. nu lijkt het of we helemaal geen tegenstander hadden maar de eerste helft heeft de uitstekend keepende Lotte hooguit 4 ballen gehad waarvan er eigenlijk niet één een echte doelpoging was, dus ja we hadden het volledig onder controle. Waar ook zeker achterin alles goed stond. Zeker Femke die werkelijk alle duels heeft gewonnen en ook nog elke keer met balbezit!

We sloten goed op als de bal naar voren was en bijna alle 2e ballen waren voor ons op het hele veld. Deze 2e ballen zijn vaak beslissend of je zelf de bal hebt of er de hele tijd achteraan moet. Vera en Amber hadden de opdracht om elkaar af te wisselen wie er mee naar voren en dus voor de aansluiting moest zorgen, hier had de tegenstander ook totaal geen antwoord op. de tweede helft was eigenlijk een copy van de eerste helft, wederom alles onder controle en hierdoor kon Amber in de 45e minuut de 0-4 maken na een steekpass van Dione door het midden. in de 54e minuut was het Noa die de 0-5 maakte en dus ook haar tweede doelpunt maakte na een geweldige 1-2 dwars door hun verdediging heen. Super mooi doelpunt dus!! in de 57e minuut maakte Vera met 1 van haar specialiteiten een mooi doelpunt van afstand dus 0-6. vanaf toen was bij ons de druk er af en dit kon je merken dat vanaf hier we de teugels wat lieten vieren. Oeken/Brummen kwam er nu iets vaker uit en kwamen een paar keer gevaarlijker bij ons goal terecht. uiteindelijk resulteerde dit in hun eretreffer en dit dus de 1-6 betekende.

De laatste 10 minuten waren eigenlijk niet meer echt nodig voor beide teams, wel scoorde Noa nog haar 3e doelpunt na goed doorzetten op hun verdediging en werd de einduitslag op 1-7 gezet. Al met al een zeer goede wedstrijd waar heel veel goed ging. Maar een kritische trainer ziet ook dat er nog veel meer in zit en hier gaan we de 2e seizoenshelft keihard voor knokken om wederom stappen vooruit te zetten. Hopelijk mogen we een klasse hoger want normaliter promoveren alleen de nummers 1 en 2 in de eindstand maar wij horen ook zeker in de 1e klasse thuis. en dit gaan we laten zien! beide verenigingen, alle supporters, grensrechters en ouders super bedankt voor de ondersteuningen op welk gebied dan ook en tot volgend jaar weer langs de lijn!!