PRACHTIG! Voor aanvang wedstrijd wisten we dat OBW een sterke tegenstander was aangezien we hier in de 1e seizoenshelft ook al tegen hadden gespeeld! Zie hierna de begintekst van het verslag van dus deze eerdere wedstrijd: Wat een rare wedstrijd, we hadden veel verwacht maar zo’n tegenstander in de 2e klasse aantreffen niet. Zij horen in elk geval in deze samenstelling ook echt niet in deze klasse thuis, maar goed, de wedstrijd moet wel gespeeld worden. Wat wij zeker niet onverdienstelijk deden. in de 8e minuut viel dan toch de 1-0 voor……enz enz. uiteindelijk werd het 8-2 voor OBW toen. Maar dus geheel gemotiveerd en besproken vooraf wat hier tegen te doen… eerst compact spelen en zorgen dat we niet tegen een tegentreffer aanlopen was vooral de boodschap. De vorige keer deed er bij OBW 1 speelster mee die gewoon in haar ééntje het grote verschil maakte. de vorige wedstrijd was het bij rust al 6-1 voor OBW en de tweede helft werd zij gewisseld en hebben we dus toen de tweede helft 1-1 gespeeld maar dit door alleen maar onder druk te staan en door een counter een eretreffer te kunnen maken. De wedstrijd begon en direct was het duidelijk dat we er lekker in zaten, duels, tweede ballen en bewegen zonder bal, alles ging gewoon goed….We konden nu dus, in tegenstelling tot… bijna constant op hun helft spelen en nu was het OBW dat alle zeilen bij moest zetten om ons tegen te houden! Dan kan je pas echt goed zien hoeveel stappen we als team hebben gemaakt en dat er dus nog veel rek in zit en nog steeds een stijgende lijn hebben qua niveau. Hoe goed we ook speelden de ruststand was 0-0 waar Amber met een zeer mooie vrije trap het kortste bij een doelpunt was maar zag de bal vol op de lat kort bij de kruising terug het veld in schieten. OBW kon alleen door lange verre ballen af en toe wat dreiging veroorzaken maar door goed opstellen van onze verdediging werd dit eigenlijk nauwelijks gevaarlijk. De paar ballen die onze keepster Noa kreeg waren geen moeilijke ballen alleen de corners waren wel gevaarlijk en daar kan altijd een keer een bal verkeerd vallen. In de rust werd duidelijk gesproken dat we goed bezig waren en ons zelf moesten gaan belonen, natuurlijk weer wat wissels maar na rust was het overduidelijk wie er ging winnen, We hebben constant op hun helft gespeeld en kregen steeds meer kansen. in de 56e minuut was het Dione die de bal kreeg van Vera en aan haar actie begon, de speelde tussen 2 tegenstanders heen en schoot beheerst in de verre hoek de bal via de paal binnen. Dit was een dik verdiende, maar toch ook wel een bevrijdende goal, aangezien we de laatste paar wedstrijden de bal er maar niet in kregen. Na de 0-1 voorsprong speelden we gretig door, en werd er gelukkig niet te veel achteruit gevoetbald. De 0-2 viel hierdoor in de 69e minuut door Vera die de rollen omgedraaid hadden want Dione gas haar de assist deze keer. Waar iedereen gewoon echt goed speelde verdiend 1 persoon toch een extra pluimpje, Roos! die de 1e helft achter de spits heeft gespeeld en de laatste 20 minuten in viel voor Gitte op de linksbuitenpositie. Roos begon haar actie net iets over de middellijn en passeerde 4 á 5 speelsters zoals tegenwoordig alleen Messi dit af en toe kan, geweldig met een paar schijnbewegingen waar zelfs de supporters van OBW achter ons zaten te klappen voor onze Roos! dat zegt genoeg, de afronding uiteindelijk net niet en kon de keeper de bal vangen maar ja, je kan niet alles hebben! Al met al dus de complimenten aan het hele team voor deze prestatie van vandaag. Vooraf was besproken dat we met nog 2 wedstrijden te gaan de doelstelling hadden om 5e te worden in de eindstand. Na deze overwinning is deze doelstelling bijgesteld en is het streven om de 4e plek te veroveren. Aanstaande woensdag 29 mei spelen we onze laatste wedstrijd van deze competitie in Vorden om 19.30 uur tegen DVOV uit Rozendaal (bij Velp) als we deze wedstrijd winnen zal de 4e plek een feit zijn en als we gelijk spelen zijn we gedeeld 4e samen met OBW en zijn OBW en wij afhankelijk van de 2 inhaalwedstrijden die DVOV nog moet spelen. Al met al dus een mooi resultaat waar we iedere wedstrijd vol aan de bak moesten om punten te pakken. er zaten geen makkelijke wedstrijden bij! Woensdag goed afsluiten en dan op naar het volgende jaar!! waar ons gehele team over zal gaan naar de Mo19. Helaas weten we al dat Mandy Rouwenhorst en Ilse de Leeuw aan het einde van dit jaar stoppen met voetbal door te veel school en werk wat niet meer goed te combineren viel. Wordt vervolgd!