In navolging van de pubquiz hebben de organisatoren van deze quiz een nieuw concept bedacht. Vanaf 8 juni gaan we beginnen met de VoproVo-quiz, oftewel de Vorden voor Vorden quiz. Nu de maatregelen wat versoepeld zijn en het weer steeds mooier wordt, mogen we ook wat meer naar buiten. Met een combinatie van doe- en denkopdrachten hopen we jullie én in beweging te krijgen én aan het denken te zetten én een aantal vermakelijke middagen/avonden te bieden.

Hoe werkt het?
We spelen het 3 weken, te weten vanaf 8 juni tot en met 28 juni. 3 weken lang ga je met familie en/of vriendengroep gezelschapsspellen spelen. Dit zijn doe- en denkopdrachten. De doe-opdrachten worden binnen Vorden gedaan. De denkopdrachten betreffen allerlei puzzels en uitzoekopdrachten. Enkele hiervan gaan over Vorden, maar ook over andere onderwerpen. Hierbij kun je denken aan het herkennen van filmposters, verschillen zoeken op plaatjes of bekende Nederlanders zoeken in 1 foto, maar natuurlijk ook een muziekronde.
Het zijn diverse opdrachten en daarbij bepaal je zelf of je er iedere dag één speelt of dat je ze allemaal gezellig met elkaar in het weekend speelt. Ook bepaal je of je deze allemaal uit gaat voeren of slechts een paar.
Hierbij geldt wel, hoe meer je uitvoert, hoe meer kans op goede antwoorden en dus meer punten. Daarnaast is er ook een crea-opdracht die uitgevoerd moet worden. Aan het einde van de week lever je de opdrachten in en krijg je de opdrachten voor de volgende week. Hoe dit verder in zijn werk gaat, krijg je te horen als je je hebt opgegeven.

Wie mag er mee doen?
Je kunt alleen als team meedoen.
Dit houdt voor deze quiz in dat je als gezin mee kunt doen of als groep van 2, 3 of 4 vrienden en/of bekenden.
In verband met de corona-crisis hebben we bewust gekozen voor een maximum van 4 niet familieleden, omdat we niet weten of de huidige versoepelingen ook rond eind juni nog steeds van toepassing zullen zijn.

Inschrijf- en prijzengeld
Het inschrijfgeld is 10 euro en afhankelijk van het aantal deelnemers zal er een prijs verdeeld worden. Het overgrote deel gaat naar de vereniging. De betaling zal online plaatsvinden via een betalingsverzoek.

Hoe geef ik mij op?
Je kunt je opgeven door te mailen naar pubquizvorden@gmail.com.
Daarin vermeld je de deelnemers en jouw teamnaam.
Mocht je kinderen tot 12 jaar hebben, die ook mee willen doen? Meld dit dan in de mail. Voor deze generatie hebben we ook een wekelijkse kinderpuzzel/opdracht.

Je kunt je uiterlijk tot en met donderdagavond 4 juni 2020 opgeven

We zien jullie deelnames graag weer tegemoet.

Groeten van de organisatie,
Mark Borgonjen