Vanmiddag stond al vroeg in het seizoen een ware topper op het programma omdat de nummer 1 SDOUC tegen de nummer 2 Vorden moest aantreden. Het werd een teleurstellende wedstrijd waarin, ondanks de vroege voorsprong van SDOUC (1-0 in de 2e minuut), beide ploegen volledig in evenwicht bleven. Beide ploegen lieten zich inzakken en ook beide ploegen creëerden niet of nauwelijks kansen met als gevolg een wedstrijd met weinig opwindende doelkansen. Vorden 1 drong in de 2e helft iets meer aan  zonder dat de 1-1 echt in de lucht hing en moest zelfs de 2-0 incasseren toen in de 82e minuut de beslissing viel. SDOUC blijft hierdoor ongeslagen bovenaan staan met het ‘volle pond’ van 15 uit 5 en Vorden moet even pas op de plaats maken, maar staat met 9 uit 5 nog steeds op een keurige 4e plaats in 2I.

Vorden 1 begon in het bekende systeem in de volgende formatie aan deze wedstrijd uit in Ulft : Robin Verstege – Bart Stokman, Bas Kortstee, Sven Mulder – Nick Ziggers, Koen Oosterhuis, Kris Koning, Niels Rondeel, Gijs van der Veen – Musa Dagdelen, Remmert Verbrugge. In de allereerste opbouw van SDOUC in de 2e minuut was het onderling hiet helemaal duidelijk hoe er druk gezet moest worden bij Vorden. De rechtsback stond vrij hoog en werd aangespeeld door de rechter centrale verdediger. Er werd naar elkaar gekeken en uiteindelijk ging Remmert als één beide spitsen de ‘vuile meters’ maken, maar moest uiteindelijk ter hoogte van de middenlijn overdragen aan een middenvelder. Kris Koning besloot in te stappen maar daardoor kwam ‘zijn mannetje’ vrij te staan en deze werd ook nog eens slim aangespeeld door de rechtsback. De weg was vrij voor SDOUC en toen de linksbuiten aangespeeld kon worden in het 16-metergebied, kon deze vrij aanleggen en scoorde hij fraaie de openingstreffer. Trainer Wouter Schouten gaf langs de lijn nog een keer goed door wat de bedoeling was bij het afjagen en net als SDOUC besloten de geel-zwarten in te zakken tot ‘kop cirkel’. Doordat er door beide ploegen niet werd afgejaagd, ontstond er een hele andere dynamiek en energie in de wedstrijd als bijvoorbeeld vorige week thuis tegen Eendracht. Beide ploegen bouwden dus nauwkeurig op, kregen ook nog wel de middenvelders in balbezit, maar op het moment dat er ‘voorwaarts ingespeeld’ diende te worden stokte het zowel bij SDOUC als bij Vorden. De acties in het zestienmeter gebied waren dan ook in de 1e helft op 1 hand te tellen. Aan vordense kant was Koen Oosterhuis met een kopbal uit een corner nog dichtbij een doelpunt en aan SDOUC-zijde werd de linksbuiten nog een keer gevaarlijk met een strakke schuiver die door Robin met zijn voeten werd gered.

In de tweede helft drong Vorden iets meer aan, kwam het daardoor ook iets hoger in balbezit en waren er zodoende ook een aantal zestienmeteracties te noteren. Musa Dagdelen kreeg een goede schotkans vanaf 14 meter en het aantal corners en vrije trappen werden in de 2e helft ook verhoogd. Het was echter niet zo dat de 1-1 echt in de lucht hing, maar deze uitslag was wel het maximale wat de in paars-oranje spelende vordenaren deze middag konden behalen. Dat werd het jammer genoeg niet, want in de 82e minuut viel de beslissing toen SDOUC, nadat het 10 minuten eerder al keihard tegen de paal had geschoten, keurig de 2-0 binnen schoot. In de laatste 10 a 15 minuten kon Vorden geen vuist meer maken en was de strijd dus beslist. De wedstrijd eindigde dus in deze 2-0, waarbij echter wel vermeld moet worden dat de wedstrijd veel meer in evenwicht was dan de eindstand doet vermoeden. Maar de cijfers liegen natuurlijk niet en met 15 uit 5 en een doelgemiddelde van 14 voor en 1 (!) tegen staan de rood-gelen dik verdiend bovenaan in 2I. Vorden moest voor de 2e keer, na VVG in Gaanderen, al in de 2e minuut een 1-0 achterstand incasseren en ondanks een goede organisatie, een prima acterende verdediging en een verzorgde en uitgekiende opbouw, was het voor de tweede keer in een uitwedstrijd voorin te mager om aanspraak te maken op een resultaat.

Volgende week speelt Vorden 1 thuis tegen Union en dit houdt in dat de nummer vier van de ranglijst (keurige start van het seizoen) voor de 3e keer op rij het opneemt tegen een ploeg uit de top 3.