Dit seizoen is de spelerscarrousel door de corona-crisis in het amateurvoetbal nog eerder op gang gekomen dan voorgaande seizoenen. Nu hebben wij hier bij v.v. Vorden sowieso niet of nauwelijks mee te doen gehad, dus gingen deze sportnieuwtjes uit de regionale kranten vaak aan onze neus voorbij. In de afgelopen 20 jaar hebben alleen Jan-Bert Esselink van SVBV  (2002-2005), Niek Nijenhuis van sv Ratti (2014-2016) en Tom klein Kranenberg van de Graafschap (de Hoven) (2016-2019) de stap gemaakt naar Vorden 1 en heeft Dennis Wentink van 2002 t/m 2004 een uitstap gemaakt naar 2e klasser Longa’30 maar verder kwam de naam ‘v.v. Vorden’ nooit voor in het rijtje van spelerswisseling in de Stentor en de Gelderlander. Maar deze week staat ‘v.v. Vorden’ ineens vermeld in de spelerscarrousel, want afgelopen week heeft Musa Dagdelen uit Lochem besloten om onze club te komen versterken en zal in het seizoen 2020-2021 in de 2e klasse bij Vorden in het 1e gaan spelen. Deze 28-jarige spits van 4e klasser Reünie heeft zijn sporen in het regionale amateurvoetbal reeds verdiend en vooral naam gemaakt als topscorer en heeft zijn ambitie om toch nog een keer hogerop te willen spelen nu gerealiseerd. Hij heeft de afgelopen 2 weken kennis gemaakt met enkele spelers, met de technische staf en uiteindelijk gekozen voor onze club en ziet enorm uit naar de start van het nieuwe seizoen!

Musa Dagdelen is dus 28 jaar en heeft bij Klein Dochteren, Be Quick en Sp. Lochem gevoetbald. De laatste vier jaar is hij spits geweest bij Reünie en heeft daar vooral in het seizoen 2016-2017 een geweldig seizoen gedraaid. Reünie werd kampioen in de 4e klas en samen met de andere voorhoedespeler Jorn Geerligs werd Musa topscorer in deze klasse en in de gehele regio. Het jaar erop in de 3e klas kon Reünie het niet bolwerken en moest het de degradatie naar de 4e klas accepteren. Inmiddels met de vordense trainer Peter Jansen aan het roer ging Reünie weer voortvarend aan de slag in de 4e klas  en hadden dit seizoen o.a. de 1e periode-titel behaald. Door de corona-crisis is er ook voor de rood-witten uit Borculo op een vreemde wijze een einde aan het seizoen gekomen en zullen zij het komende jaar weer opnieuw beginnen in de 4e klas.

Musa heeft in zijn 10-jarige carriëre 80 competitiedoelpunten gemaakt waarvan 55 in de laatste vier seizoenen bij Reünie. Musa over zijn overgang naar v.v. Vorden : ‘Na vier prachtige jaren Reünie,waar ik altijd met plezier heb gevoetbald, was ik aan toe om een volgende stap te zetten. Maar de volgende stap moest in mijn beleving wel een stap hoger zijn, en v.v. Vorden paste daar prachtig in want ze zijn een ambitieus stabiele tweede klasser, en dat lijkt me een leuke uitdaging. De manier waarop v.v. Vorden speelt past goed bij mijn speelstijl dat was een belangrijk punt voor mij. Na het gesprek met de trainer en het staf werd ik bevestigd in mijn denkwijze, want het gesprek was zo positief dat ik direct daarna wist waar ik volgend seizoen zou gaan voetballen. Alles bij elkaar heeft er voor gezorgd dat ik met een goed gevoel volgend seizoen bij deze club ga starten!

Trainer Manfred Graven is zeer in zijn nopjes met de aanwinst in de voorhoede : ‘ Ik ben erg blij met de komst van Musa naar Vorden, ik heb als trainer vaak tegen hem gespeeld met mijn vorige club Vios Beltrum. Musa is een slimme en balvaste spits, ook is hij snel en heeft hij een goed schot. Buiten het feit dat hij zelf al heel wat doelpunten heeft gemaakt, is hij ook vaak als aangever bij vele doelpunten betrokken. Ik heb er alle vertrouwen in dat Musa ook in Vorden het vijandelijke doel regelmatig onder vuur zal nemen en dat hij een goed aanspeelpunt zal zijn voorin. Ik wens Musa dan ook heel veel succes in Vorden en feliciteer hem hierbij met zijn overgang naar onze club!