Natuurlijk zijn er belangrijkere zaken in het jeugdvoetbal dan enkel en alleen een uitslag van een wedstrijd, maar toch is het altijd mooi als in een competitievorm waar behoorlijke gelijkwaardige wedstrijden worden gespeeld, er goede resultaten worden behaald. Vandaag was het zo’n zaterdag want zowel de JO19-1, JO17-1, JO15-1 en JO13-1 als de JO17-2, JO15-2, JO15-3, en JO11-2  hebben hun wedstrijd gewonnen en vooral de uit overwinning van JO17-1 tegen Rohda Raalte JO17-1 en de thuisoverwinning van JO19-1 op fusieclub FC Bergh (MvR, Stokkum, VVL) JO19-1 waren er twee om in te lijsten. Alleen de JO11-1 en de MO15-1 en MO17-1 wisten hun wedstrijd niet te winnen en verder was het wel jammer dat in deze fase van het seizoen er op een prachtige voetbalzaterdag toch drie wedstrijden worden afgelast wegens ‘te weinig’ spelers ……. Je hoeft maar 22 zaterdagen per jaar te voetballen en hebt dus 30 zaterdagen vrij af, dan moet het toch niet mogelijk zijn dat er jeugdelftallen te weinig spelers hebben of aangeeft dat er te weinig fitte spelers opgesteld kunnen worden! Laten wij daar met alle clubs gezamenlijk meer aandacht aan besteden, want ook jeugdspelers mogen samen met de ouders op hun verantwoordelijkheid worden aangesproken en er alles aan doen om die 22 keer per jaar met hun team te spelen! De wedstrijden van de JO19-2, JO13-2 en MO19-1 zijn dus afgelast en worden de komende weken ingehaald.

Vorden JO19-1 kende in de eerste helft van het seizoen een moeilijke en stroeve start van de competitie, maar heeft zo langzamerhand heeft de ploeg van trainer Stijn Wentink de smaak te pakken. In de voorjaarscompetitie heeft het nu 9 punten uit 3 wedstrijden en staat het samen met OBW JO19-1 bovenaan in de Hoofdklasse. Na FC Zutphen, Sp. Lochem werd nu FC Bergh aan de zegekar gebonden en met 6-0 (!) verslagen. Vorden JO17-1 heeft in haar Hoofdklasse nu 6 punten uit 3, want nadat het vorige week won van Sp. Lochem JO17-1 was het nu Rohda Raalte JO17-1 dat de geel-zwarten voorrang moesten geven. Voor zover wij na kunnen gaan heeft nog nooit een jeugdteam van v.v. Vorden bij en tegen Rohda Raalte gespeeld, laat staan een standaardteam. Deze voorjaarscompetitie zit Vorden JO17-1 bij deze top amateurclub uit Salland in de competitie en won het ook nog eens op het hoofdveld met kunstgras van de 1e klasser uit Raalte; 1-2. Vorden JO15-1 won keurig met 4-1 van Ulftse Boys JO15-1 in de 1e klas en de JO13-1 had na een nederlaag tegen Witkampers en een vrije zaterdag nu een keurige zege op RKZVC JO13-1 (0-6) met vier doelpunten van Jim Zelle. Vorden JO15-2 won thuis van Keyenburgse Boys JO15-1 met 6-1 en gaat aan kop in de 3e klas en de JO15-3 won van VVG JO15-3 en staat met 7 uit 3 bij de bovenste vier.

Wij wensen alle spelers, jeugdleden, trainers en leiders heel veel plezier tijdens de komende 2 weken ‘rust’ en allemaal heel veel plezier en succes vanaf zaterdag 7 maart op de mooiste dag van de week!