Het was afgelopen weekend de tweede competitieronde en dan is het altijd ff bekijken of de indeling van de jeugdcompetities op het eerste oog goed verlopen. Het blijft natuurlijk voor een TJC altijd lastig en onzeker of de gekozen competitie-indeling de juiste is, want je weet natuurlijk niet alle omstandigheden bij de leeftijdsgroepen van de diverse tegenstanders. De KNVB heeft dit seizoen ook nog eens gekozen om de 1e klas voor de A, B en C jeugd (JO19, JO17 en JO15) terug te brengen naar de B-categorie en de Hoofdklasse als laagste klasse in de A-categorie te maken. De hoogste jeugdteams van v.v. Vorden speelden de laatste jaren altijd in de 1e klasse en dat was ook in al die jaren een prima niveau met prima tegenstand en in de eerste competitiehelft een klassering in het linker rijtje, maar toch is naar aanleiding van de wijziging van de KNVB besloten om de JO17-1 en JO19-1 in de Hoofdklasse te laten starten. Ook bij de pupillen is het indelen altijd een belangrijk item, want bij de JO13, JO11 en JO9 en JO8 is niemand gebaat bij grote uitslagen en zowel voor de winnende als verliezende partij een eenvoudig en eenzijdig wedstrijdbeeld.

Het is dan mooi om te zien dat er bij de jeugd afgelopen zaterdag sprake was van fraaie uitslagen en dito wedstrijden. Vooral bij de pupillen waren er uitslagen als 4-4, 5-4, 3-3, 3-4 en 2-3. De mooiste uitslag was wel bij de JO11-3 want dit team won met 2-3 in een gelijkwaardige wedstrijd tegen Diepenveen JO11-2 en behaalde voor het eerst in twee seizoenen een overwinning! Bij de JO11-1 lijkt de 1e klas een goede indeling met tegenstanders als PAX, Concordia, VVG, Varsseveld en Warnsveld en op Dinxperlo na mooie gelijkwaardige uitslagen. Ook de JO13-1 kan zich met nagenoeg een volledig team met ‘1e jaars’ goed meten in de 1e klas met tegenstanders als AZSV, VIOD, OBW, FC Zutphen, Varsseveld en Concordia Wehl. Alleen bij de JO11-2 zijn de uitslagen nog behoorlijk groot en moeten we dit dus de komende weken nog ff goed in de gaten houden.

Bij de junioren hebben wij de JO15-1 wel in de 1e klas ingedeeld en niet in de Hoofdklasse, maar daar komen we dan ook tegenstanders van gelijkwaardig en hoger niveau tegen in de competitie, zoals AZSV JO15-1, FC Winterswijk JO15-1, OBW JO15-1, PAX JO15-1 en Concordia Wehl JO15-1. Gezien de uitslagen in deze competitie (7 van de 11 uitslagen zijn gelijk of met 1-2 doelpunten verschil) en de 4-1 overwinning en 2-1 nederlaag van JO15-1 lijkt dit in eerste instantie ook een goede en mooie indeling te zijn. Ook de JO15-2 kan zich keurig meten in de 3e klas en is na de fraaie 3-4 overwinning zelfs ongeslagen koploper. De JO15-3 heeft na de 1-3 nederlaag tegen Ruurlo in ieder geval een ‘echte’ wedstrijd gespeeld, na de 7-0 nederlaag tegen Warnsveldse Boys JO15-2, en kan hopelijk de komende weken de stijgende lijn doorzetten. Ook de JO17-2 heeft het lastig met twee nederlagen in haar klasse, maar hield het afgelopen zaterdag tot een kwartier voor tijd op 2-2, dus wellicht dat de eerste punten de komende weken binnen worden gehaald.

De JO17-1 en de JO19-1 spelen dus in de Hoofdklasse en spelen voor een groot gedeelte tegen tegenstanders die de vorige 2 seizoenen in de najaarscompetitie van de 1e klas ook al de tegenstander waren van v.v. Vorden zoals SDOUC, VVG, Terborg/Silvolde, Warnsveldse Boys, Markelo en Be Quick. Vorden JO19-1 krijgt echter ook te maken met FC Winterswijk JO19-1, Grol JO19-1 en FC Zutphen JO19-1 en het zal een pittig seizoen worden, maar tot nu toe heeft het team in de beker al een hoofdklasser verslagen en afgelopen zaterdag een punt gepakt tegen Warnsveld. De JO17-1 doet het uitstekend in haar Hoofdklasse met pittige tegenstanders als DVC’26 JO17-1, Sp. Lochem JO17-1, DCS JO17-1, VIOD JO17-1 en AZSV JO17-1, maar na twee overwinningen en nul tegendoelpunten laten zij tot nu toe zien dat het een mooie competitie-indeling is voor dit team.

Bij de meidenteams heeft MO15-1 nog maar één wedstrijd gespeeld en deze is met 0-0 gelijk gespeeld, de MO17-1 heeft twee keer nipt verloren (2-1 en 2-0) maar speelt wel in een competitie met mogelijkheden en de MO19-1 heeft het pittig in de 1e klas.   In een najaarscompetitie met maar 6 ploegen, waar je iedere tegenstander 2 keer treft, heeft de MO19-1 twee keer verloren, maar bij de 3-1 nederlaag tegen DVC was er echter wel sprake van een gelijkwaardige wedstrijd, dus wellicht zijn er tegen Lochem en DCS/OBW mogelijkheden voor het eerste punt!

Velden update

Veld 2 is weer vrij gegeven, nadat de engerlingen zijn verdreven en geen schade meer aanbrengen aan bepaalde plekken op het grasveld. Ook na de flinke regenperiode’s in het afgelopen weekend hielden de velden zich goed en wordt er deze week dan ook weer op veld 2 getraind. De JO11-, JO10, JO9 en JO8 trainen deze week op maandag- en dinsdagavond op het 1e veld en de rest van de teams dus op veld 2 of op de oefenhoek (zie schema hieronder).

trainingsschema-v-v-Vorden-2019-2020_06