De maand Mei is aangebroken en dit houdt in dat in de komende 3 weken de diverse competities beslist worden. Wij zullen als webredactie deze week een rondje langs de velden maken en per categorie, dus Senioren, Junioren, Pupillen, 45+/G-team/Mini-F en Meiden/Dames, de tussenstand opmaken en de mogelijkheden per team benoemen. Deze week werden eerder de resultaten van de senioren en de junioren besproken en nu zijn de meiden en de dames aan de beurt. De voetbalvereniging Vorden speelt dit seizoen met maar liefst vijf meiden- en damesteams en heeft daarna nog ongeveer 25 meiden in een gemengd team spelen. Voor het eerst is er zelfs een 2e vrouwenteam bij onze club, naast het 1e damesteam dat dit seizoen in de 4e klas speelt. VR1 staat met nog twee wedstrijden te gaan bovenaan in haar klasse, alleen heeft concurrent Broekland VR1 de betere papieren omdat zij nog twee wedstrijden extra mogen spelen. Bij de junioren hebben wij dit seizoen een MO20-1, een MO15-1 en een MO13-1 en dit laatste team strijd in een superspannende competitie met drie andere verenigingen om het kampioenschap.

Vorden VR1 – De dames van Vorden VR1 speelden vorig seizoen in de 5e klas en mogen het dit jaar zelfs proberen in de 4e klas. En wederom doet het team van trainer Erik Oldenhave en Mikkie Steenbreker het uitstekend en speelt om de bovenste plaatsen. Sterker nog, Vorden VR1 heeft nagenoeg het gehele seizoen bovenaan gestaan, alleen is directe concurrent (vorig jaar in de 5e klas ook al de ‘angstgegner’) Broekland VR1 met twee inhaalwedstrijden de grootste kanshebber op de titel. Vorden VR1 heeft drie verliespunten meer dan Broekland, dus moeten de dames zelf de beide laatste wedstrijden nog winnen en dan hopen op één uitglijder van Broekland VR1 en dan ……

Vorden VR2 – Door de enorme toeloop van seniorenleden afgelopen zomer en het feit dat er een aantal meiden vanuit de junioren over moesten naar de senioren is er besloten om een 2e damesteam in te schrijven voor de competitie. Deze meiden verdienen een groot compliment, want als geheel nieuw team, in een nieuwe samenstelling, met een nieuwe trainer in de persoon van Wiebe de Jong en pas sinds de winterstop een vaste leider in de persoon van Sem Kosse zijn de meiden na de winterstop echt goed gaan voetballen. Ook de resultaten zijn mee gegaan in deze stijgende lijn, want in totaal hebben zij nu al zes wedstrijden gewonnen en vier gelijk gespeeld. De laatste twee wedstrijden spelen zij nog tegen FC Trias en VIOS Beltrum en wie weet kan er nog een plaatsje gestegen worden naar de 7e plaats.

Vorden MO20-1 – De meiden van MO20-1 hebben het al jaren prima naar de zin met elkaar en kennen ook met de trainers Erwin Hiddink en Marcel Vruggink twee oude bekenden, want zij trainen en begeleiden deze meiden al vanaf de jongste jeugd. Wat resultaten betreft is het na de winterstop best wel pittig, maar zij moeten nog vier wedstrijden spelen en er zit nog zeker een kans op een overwinning in. Komende zaterdag spelen zij namelijk tegen Concordia Wehl en zij hebben net als Vorden 4 punten uit 9 wedstrijden. Maar ook uit de andere drie wedstrijden kan er wellicht nog een verassing in zitten, want deze meiden van Vorden MO20-1 hebben zichzelf (en supporters) wel vaker verbaasd!

Vorden MO15-1 – De kern van dit team bestaat uit meiden wie vorig seizoen, tijdens en na de corona, op voetballen zijn gegaan en bij v.v. Vorden zijn komen spelen. Dit seizoen vormen zij dus de MO15-1 en met de trainers Dick Wesselink en Pim van Zeeburg maken zij er een heel leuk seizoen van. Het eerste punt hebben zij vorige week behaald uit tegen Excelsior in Rijssen en de laatste drie wedstrijden moeten zij tegen de nummers 1 en 2 (FC Zutphen en Sp. Lochem) maar ook nog tegen GFC uit Goor en wie weet kan er tegen deze club nog een resultaat behaald worden. Meiden, doe je best, geniet van het mooie spel en wie weet komt er nog een puntje of meer bij!

Vorden MO13-1 – Deze meiden, die dit seizoen voor het eerst op een heel veld spelen en ook voor het eerst als een elftal met elkaar speelt, zijn de verassing van dit seizoen bij v.v. Vorden. Vooral in de voorjaarscompetitie (9 tegen 9) draaien zij bovenin mee in de 2e klasse met 8 teams, dus 14 wedstrijden. Na 11 wedstrijden heeft de ploeg van de trainers Harriët van der Logt en Esther Tolkamp maar liefst 22 punten bij elkaar gevoetbald en met nog drie wedstrijden te gaan zijn er zelfs kansen op een kampioenschap. De grootste concurrent en ook de ploeg met de minste verliespunten (10-20) Colmschate  MO13-1, is op zaterdag 27 mei de tegenstander en dat belooft dus een fraaie en superspannende slotdag van de competitie te worden. Veel succes meiden en geniet van deze laatste drie voetbalzaterdagen van het seizoen 2022-2023!