Afgelopen week heeft onze pupil van v.v. Vorden JO13-1, Mees Enzerink, bericht ontvangen van de KNVB dat hij voor dit seizoen is gekozen voor het KNVB-elftal ‘onder 12’ voor de afdeling Oost. Mees is al vanaf het begin van dit seizoen geselecteerd voor allereerst de subregio ‘Doetinchem-Winterswijk’ en sinds twee maand voor de gehele afdeling Oost. De KNVB begint telkens met ongeveer 60 spelers en na een aantal trainingen en wedstrijden wordt het terug gebracht naar 20. Toen Mees uiteindelijk bij de laatste 20 zat van ‘Winterswijk-Doetinchem’ (Oost bestaat uit in totaal 5 subregio’s) kwam hij bij de laatste 60 van de gehele afdeling Oost. Ook hier heeft hij weer wekelijks getraind en een aantal oefenwedstrijden gespeeld en is hij dus uiteindelijk geselecteerd voor de laatste 20 spelers. De rest van dit seizoen blijft hij dus in ‘Oost onder 12’ spelen en traint hij wekelijks met deze groep en speelt hij regelmatig wedstrijden tegen andere districten en/of BVO’s ‘onder 12’. Wij willen Mees hierbij van harte feliciteren met deze selectie en hem heel veel plezier en succes wensen in de trainingen en wedstrijden van KNVB Oost-Onder 12.

Mees treedt met deze uitverkiezing in de voetsporen van zijn vader, Rob Enzerink, wie als junior van de .v.v. Vorden midden jaren ’80 ook tot dit selectie-elftal behoorde. Rob kwam destijds uit voor het Gelders Elftal en heeft zelfs nog selectiewedstrijden in Zeist gespeeld voor het Oranje in deze leeftijdsklasse en ook hij was destijds een uitzondering om als speler van een ‘kleine club als v.v. Vorden’ geselecteerd te worden. In de historie van v.v. Vorden is Mees de 4e speler wie deze eer toe komt, want ook Eric Oldenhave heeft het al eens geflikt om voor het ‘KNVB-afdeling oost’ geselecteerd te worden en ook hij heeft begin jaren ’90, in Zeist selectiewedstrijden gespeeld voor het grote Oranje. Eric speelde destijds voor de Graafschap, waar hij vanaf zijn 13e t/m zijn 17e jaar heeft gevoetbald, waarna hij in 1996 weer in het 1e elftal van v.v. Vorden kwam voetballen. Één keer heeft een speler van v.v. Vorden zelfs het nationale elftal voor zijn leeftijdsklasse behaald en dat is Ejo Elburg. Ejo kwam op 15-jarige leeftijd vanuit Lochem in Vorden wonen. Ejo werd toen direct lid van onze club en kwam te keepen in de B1 in een voor vordense begrippen talentvolle groep met o.a. Hans Lenselink, Richard Bargeman, Bennie Wentink en Jan Addink. Ejo speelde bij Lochem al in vertegenwoordige elftallen en heeft in de drie jaar dat hij bij v.v. Vorden in de B1 en A1 heeft gespeeld ook een groot aantal wedstrijden gekeept in regionale en zelfs landelijke selectieteams. Ejo ging in het seizoen 1980-1981 vanuit v.v. Vorden direct naar FC Twente en werd daar één van de drie keepers in het 1e elftal van de tukkers. In dat seizoen heeft hij 2 wedstrijden gekeept voor Jong Oranje (Toen UEFA-team geheten) samen met o.a. Wim Kieft, Ruud Gullit en Frank Rijkaard (https://www.onsoranje.nl/teams/185189/speler/14658)

Ook Mees is met zijn uitverkiezing een uitzondering als je bekijkt van welke clubs de overige selectiespelers komen, want naast BO’s zijn dit voornamelijk grote amateurclubs als Quick’20 (Oldenzaal), Orion (Nijmegen), DZC’68 (Doetinchem)  en SDVB Barneveld. Mees speelt al vanaf zijn 6e jaar bij v.v. Vorden en heeft in de afgelopen jaren gespeeld in de F1, JO11-1 en de JO13-1. Mees is helemaal knettergek van voetbal, linkspoot, kan goed dribbelen en scoort als middenvelder ook regelmatig een doelpuntje. Hieronder is hij te zien in de wedstrijd van de JO11 vorig seizoen tegen Rood-Zwart uit Delden in de Hoofdklasse.