Dit weekend leken de uitslagen in de Eredivisie vrij voorspelbaar. Waar vorige week Lize Schoppers met 81 punten een straatlengte voorsprong had op de rest, zijn deze speelronde in de VoProVo-voetbalpool de verschillen een stuk kleiner. Daarnaast had de winnaar, Martin Leegstra, nog iets meer punten en zaten de achtervolgers een stuk dichterbij. De nummers 1 tot en met 15 hadden 70 punten of meer.

Zoals gezegd werd Martin Leegstra de weekwinnaar met 84 punten. Hij scoorde bij slechts 3 wedstrijden de volledige 10 punten. Maar bij de overige 9 wedstrijden scoorde hij bij 6 wedstrijden zeven punten. Hierdoor had hij net 2 punten meer dan de nummer 2, Germa ten Duis. Zij had bij 4 wedstrijden de maximale score van 10 punten, maar scoorde in de overige wedstrijden net niet goed genoeg om Martin voor te blijven.

Christiaan Wichers werd met 79 punten 3e in de weekuitslag, maar veroverde wel de koppositie in het algemeen klassement. Wekenlang was Twan Jansen de lijstaanvoerder. Maar de afgelopen weken zag hij zijn voorsprong als sneeuw voor de zon verdwijnen. Nu is Twan dan ook voorbij gestreefd door Christiaan. Er is echter een ware strijd om de koppositie ontstaan. Twan heeft namelijk 1 punt minder dan Christiaan en weekwinnaar Martin Leegstra is weer op gelijke hoogte gekomen met Twan. Christiaan heeft 804 punten en Twan en Martin hebben 803 punten. De top 6 staat op 15 punten van elkaar, waardoor volgende week de top zomaar weer door elkaar kan worden gehusseld.

Voor de weekuitslag klik hier

Voor de tussenstand klik hier