In speelronde 16 waren er vier deelnemers aan de Voetbalpool die dachten dat AZ een punt ging pakken tegen Ajax. Slechts één deelnemer voorspelde een overwinning voor de Alkmaarders in Amsterdam. Nout Garritsen behaalde weliswaar de volle 10 punten bij deze wedstrijd, maar dat bleek niet voldoende voor de weekwinst. Uiteindelijk bracht het Nout tot 44 punten en plaats 3, die hij samen deelt met Arjan Wagenvoort en Gijs van Ditshuizen.

Koploper in het algemeen klassement Sep Enzerink kende wederom een ijzersterke ronde, wat resulteerde in een tweede plaats deze speelronde. Sep voorspeelde deze ronde maar liefst 3 wedstrijden compleet juist en behaalde 47 punten. Net als Sep voorspelde ook André Eggink 3 wedstrijden helemaal goed, maar doordat André ook 4x de hatelijke nul als score bij zijn voorspellingen te zien kreeg, kwam hij niet verder dan 37 punten deze ronde.

De allerbeste in speelronde 16 was echter Mark Borgonjen. Met 48 punten bleef hij alle andere deelnemers nipt voor.

De verschillen waren klein in speelronde 16. Toch is er een kleine verschuiving in de Top-5. Luuk Smit en Bas Schröer ruilen van positie. Op plaats 6 staat momenteel Gijs van Ditshuizen. Samen met Sep Enzerink zijn deze twee op dit moment de beste voorspellers van periode 2. De overige 8 plaatsen van de Top-10 zijn nog geen zekerheid en daarvoor komt alles aan op speelronde 17, de laatste speelronde van periode 2.