Dat het op de ledenvergadering van 30 november druk zou worden was al wel bekend vanwege het grote aantal voorinschrijvingen. Maar door een flink aantal last-minute aanmeldingen evenals de spontane inloop was er op woensdagavond 30 november in clubgebouw De Ark van voetbalvereniging Vorden nauwelijks meer een plekje vrij. De reden was dat veel mensen aanwezig wilden zijn bij het aftreden van clubman pur sang Marc van der Linden en het aantreden van zijn opvolger Dirk Jan Wesselink. Marc mag dan aftreden als voorzitter, hij blijft nog actief binnen de vereniging als lid van de communicatiecommissie en bij de organisatie van de thuiswedstrijden van de 1ste elftal.

Het eerste uur van de algemene ledenvergadering was zoals vanouds. De leden werden geïnformeerd over de financiële cijfers van de afgelopen seizoenen en de begroting en prognose van het seizoen 2022/2023. Voorts werd er nog een korte toelichting gegeven over het energiezuinig maken van de accommodatie en de verduurzaming in het algemeen. Tevens werden alle vrijwilligers die zich op welke manier inzetten voor de club bedankt door het bestuur. Zij zijn en blijven de steunpilaren van de vereniging. Om 21:00 uur was het tijd voor de mutaties in het bestuur. Udo Heij (algemene zaken) en Kees Jansen (Financiën) hebben weer voor drie jaar bijgetekend en Oscar Rondeel (secretaris) voor één jaar. Voorts is Jeroen de Jonge aangetreden als jeugdvoorzitter, als opvolger van Martin Leegstra.

En toen was het uiteindelijk aan Marc, sinds 2003 als bestuurslid (Jeugdvoorzitter)  en 2015 verkozen tot voorzitter, om de hamer officieel over te dragen aan Dirk Jan Wesselink. Intussen was de familie van Marc en Dirk Jan ook aangeschoven en kon Marc alleen nog maar achteroverleunen en genieten. Dat genieten begon met de komst van Ate Brunnekreef, die namens de KNVB op een uiterst amusante manier de loopbaan van Marc bij v.v. Vorden beschreef. De echte verrassing voor Marc kwam echter op het moment dat Ate de gouden speld van de KNVB met bijbehorende oorkonde aan hem overhandigde.

Toen de kersverse voorzitter Dirk Jan Wesselink het woord nam om zich voor te stellen aan de leden maakte hij al snel duidelijk veel te danken te hebben aan zijn voorganger en dat hij Marc in de toekomst ongetwijfeld zo nu en dan om advies zal vragen. Maar Dirk Jan heeft ook een duidelijke eigen visie voor de toekomst en het bestuur is ervan overtuigd dat hij de juiste man op de juiste plaats is. Dat hij minstens zo goedgebekt is als zijn voorganger is alvast meegenomen. Vervolgens werd er een presentatie op een groot scherm vertoond waarin een aantal oud-bestuursleden en alle huidige bestuursleden, ieder op zijn/haar eigen wijze een filmpje voor Marc hadden opgenomen. Op deze manier werd ook weer duidelijk hoe prettig het voor al deze mensen was om met Marc samen te werken. Als de KNVB een gouden speld uitreikt dan kun je als vereniging niet achterblijven en het bestuur en diverse geraadpleegde leden hoefden er dan ook geen moment over na te denken om Marc het erelidmaatschap van V.V. Vorden te verlenen. Deze werd hem door Dirk Jan symbolisch overhandigd en in een later stadium zal ook de naam van Marc de muur van De Ark sieren, tussen zijn voorgangers.

Tot slot volgde er een presentatie met een fotocollage van het leven van Marc, wat uiteraard met name zijn voetballeven betrof. Leuke momenten, maar ook emotionele momenten waarbij nog even stil werd gestaan bij de diverse overleden personen van de afgelopen jaren, waaronder Hans van der Linden. Na afloop van het ceremoniële gedeelte bleven veel leden nog lang hangen om gezellig bij te praten en herinneringen op te halen. Voor de ware fans van Marc was er in de oude bestuurskamer zelfs een fan shop ingericht waar allerlei artikelen te bewonderen waren met de afbeelding van Marc, van koffiekoppen tot een dekbed! Het bleef nog lang onrustig op een bijzondere ledenvergadering…

Oscar Rondeel – Secretaris v.v. Vorden

Onderstaand een foto-impressie van de ALV 2022 met dank aan Damian Piekaar