Afgelopen zondag was het na afloop van de wedstrijd Vorden 1 tegen Suryoye Mediteranneo 1 een gezellige boel en nog bommetje vol in de kantine de Ark. Nadat de klanken van onze volkszanger Jermaine Sluiter waren afgelopen werd er nog aandacht besteed aan twee bijzondere gebeurtenissen. Allereerst werd de eerste presentatiegids 2022-2023 symbolisch overhandigd aan Yrsa van Zuilekom, als afgevaardigde van het Dames- en Meidenvoetbal bij v.v. Vorden, waarover een prominent stuk in de gids is verschenen.  Tenslotte overhandigde daarna Damian Piekaar de voetbalvereniging een prachtige maquette van het vernieuwde clubhuis zoals dit in Masterplan B staat vermeld. Beide momenten werden met applaus ontvangen en daarna bleef de sfeer er nog wel ff in.

Presentatiegids overhandigd door Herman Vrielink

Herman Vrielink, die namens de sponsorcommissie in de eindredactie zat van de Presentatiegids, overhandigde symbolisch de eerste presentatiegids aan één van de spelende damesleden van v.v. Vorden uit, namelijk Yrsa van Zuilekom. In de gids is namelijk een groot stuk geweid aan het Dames- en Meidenvoetbal, aangezien het precies 10 jaar geleden is dat het eerste meidenteam (toen MO13-1) van v.v. Vorden werd opgericht. Naast Herman als redactielid en organisator rondom de verspreiding in de afgelopen week, werden ook Johan Bolink als fotograaf, Dinant Hendriksen als opmaker en drukker namens YourPress-Media, alle adverteerders en mede redactielid Marc van der Linden bedankt voor hun bijdrage en inzet aan deze 8e presentatiegids die vanaf 2014 ieder seizoen uit komt.

Maquette van Masterplan B door Damian Piekaar

Damian Piekaar kennen wij bij de vereniging als de supporter van enkele jeugdteams (dit seizoen o.a. Vorden JO15-1), maker van vele foto’s en filmpjes van onze club, het regelmatig posten van facebook- en twitterberichten over v.v. Vorden en sinds vorig jaar ook lid van onze jeugdwebredactie. Maar Damian heeft naast onze vereniging nog een grote hobby en dat is op het schaal maken van bijzondere gebouwen in voornamelijk de gemeenschap Vorden. Zo heeft hij reeds ‘t Meestershuis nagemaakt en zijn ook alle kastelen op schaal en minutieus in elkaar gezet. Vorig jaar verraste hij de vereniging met een geweldig mooi maquette van ons nieuwe sportpark, inclusief kunstgrasveld, en afgelopen zondag liet hij zijn nieuwste project zien. Hij heeft de vereniging een prachtige maquette overhandigd van het vernieuwde clubhuis zoals dit er uit moet komen te zien in het Masterplan B. We gaan nog goed kijken naar een permanente plek in de kantine, maar voorlopig zal het te zien zijn in de bestuurskamer op een speciale tafel onder de fotocollage aan de muur.