In de afgelopen 2 maand zijn er door de bestuursleden met ‘voetbalzaken’ in hun portefeuille en als afgevaardigde van de seniorencommissie gesprekken gevoerd en evaluaties gehouden met de selectietrainers. Zoals eerder op deze site is vermeld is daar uit gekomen dat Wouter Schouten voor het seizoen 2021-2022 de nieuwe trainer van het 1e elftal zal gaan worden. Met Luc Feukkink en Michiel Barink is een respectievelijk 3e en 2e contractjaar overeengekomen en dit houdt in dat ook voor het volgende seizoen Luc Feukkink uit Ulft het 2e elftal van v.v. Vorden zal gaan trainen en coachen en Michiel Barink voor het 2e achtereenvolgende jaar het 3e elftal onder zijn hoede neemt. Rob Oplaat is als bestuurslid ‘Voetbalzaken’ zeer content met de verlenging van het contract van beide trainers : ‘Wij hebben met Luc en Michiel twee trainers in huis die perfect passen in de huidige plannen van de selectie. Luc heeft met het 2e elftal als doelstelling promotie naar de res. 2e klas en met Michiel Barink hebben wij de perfecte trainer om het 3e elftal echt als een selectie-elftal te benaderen’.

Luc Feukkink heeft in 2013-2014 ook al een jaar het 2e elftal getraind en is nu vanaf het seizoen 2018-2019 verantwoordelijk voor dit elftal. In zijn eerste seizoen speelde het 2e elftal tot de laatste speeldag mee om het kampioenschap, maar moest  het uiteindelijk FC Dinxperlo 2 net voorrang geven. Ook in de nacompetitie ging het in de verlenging tegen VDZ 3 net mis. Vorig seizoen won Luc met zijn elftal van de laatste 7 wedstrijden maar liefst 6x voordat op 12 maart de competities werden stil gelegd en als nummer vijf van de ranglijst het seizoen niet af werd gemaakt. Dit seizoen was het 2e elftal weer goed begonnen en stond het met 7 punten uit 3 wedstrijden keurig op de 3e plaats.

Michiel Barink is al jaren trainer bij onze vereniging en begon 12 jaar geleden als E- en F- trainer. In de laatste jaren van zijn jeugdtrainerschap was hij verantwoordelijk voor de C1 en de B1, alvorens hij drie jaar lang de A1 (JO19-1) heeft getraind. Na een sabbatical in het seizoen 2019-2020 is hij dit jaar weer begonnen als trainer van het 3e elftal. De vereniging heeft als doelstelling om dit elftal echt bij de selectie toe te voegen en dit seizoen kwam dit met twee keer trainen in de week en een volwaardige trainer voor de groep ook prima uit de verf. Onder leiding van Michiel Barink was de sfeer, de beleving, de opkomst en het voetbalinhoudelijke prima verzorgt en ondanks de corona-maatregelen is er dit seizoen volop tevredenheid bij het 3e elftal.

‘Het wordt een interessant seizoen voor v.v. Vorden, want bovenop de huidige 46 spelers in de selectie, waarvan de verwachting is dat 90-95%  door zal gaan,  komen er ook nog eens 9 spelers over van de JO19-1 die allen de potentie en de ambitie hebben om in de selectie te spelen. Vooral voor het 2e en 3e elftal betekent dit dat de trainers te maken zullen krijgen met aanbod en dus keuzes maken en juist daarom zijn wij blij  met de verlenging van de trainers Luc Feukkink en Michiel Barink, aangezien zij de club goed kennen, de spelers uit de JO19-1 al regelmatig aan het werk hebben gezien en reeds mee hebben laten spelen, maar ook de huidige groep spelers goed kan inschatten en ervaring met deze spelers hebben. Hopelijk komen we de komende maanden allemaal weer aan het voetballen en kan het nieuwe seizoen op de normale manier beginnen. In ieder geval is de organisatie wel gereed en hebben wij met Wouter, Luc en Michiel drie prima selectietrainers voor de groep staan’, aldus Rob Oplaat en Marc van der Linden namens het bestuur van v.v. Vorden.

Luc Feukkink (links) en Michiel Barink (rechts) als trainers van respectievelijk Vorden 2 en Vorden 3

Vorden 3 seizoen 2020-2021