Gisterenavond heeft de loting plaats gevonden van de 1e ronde van het 9e editie van de ‘Facility Groep Nederland’- Achterhoek Cup. Voor het eerst doet v.v. Vorden mee met maar liefst 4 teams, want naast de drie tournooien voor standaardelftallen, Dames en JO15 zal er ook een ‘Onder-23’ team van v.v. Vorden mee doen met het hoofdtournooi van de standaardelftallen. Maar liefst 22 ‘Onder 23’ teams hebben zich ingeschreven voor het hoofdtournooi en zijn spelen in de eerste 2 ronden tegen elkaar. De 44 standaardelftallen spelen in twee aparte tournooischema’s, waarbij Vorden in categorie A is opgenomen waarin 12 Hoofd-, 1e en 2e klassers vertegenwoordigd zijn. 32 standaardteams uit de 3e, 4e en 5e klas spelen in categorie B. Vorden ‘Onder 23’ speelt op dinsdag 15 september thuis tegen AZC ‘Onder 23’ en Vorden 1 heeft thuis geloot tegen 2e klasser Grol op dinsdag 29 september. Bij de dames is er ook direct sprake van de knock-outfase en speelt Dames 1 uit tegen Ratti-Socïi 1 op woensdag 30 september. Bij zowel de heren (1e en Onder-23) is er sprake van een tussen- oftewel herkansingsronde. Dus alle verliezers van de 1e knock-outronde spelen nog weer tegen elkaar om zodoende in ieder geval ieder team dit jaar minstens 2x te laten spelen. Bij de jeugd is de JO15-1 ingedeeld in een poule met ZZC’20 JO15-1 (Fusieclub Zelhem) en de beide teams van Warnsveldse Boys, JO15-1 en JO14-1. Kijk hieronder voor het gehele schema:

Hoofdtournooi (Standaardelftallen)

Zoals gezegd doen er dit jaar maar liefst 66 teams mee aan de 9e editie van de ‘Facility Groep Nederland’- Achterhoek Cup. Omdat er dit seizoen 22 ‘Onder 23’ teams aan het toernooi mee doen, heeft de organisatie besloten om deze teams in de eerste twee ronde’s tegen elkaar te laten spelen. Vorden ‘Onder 23’, met dit seizoen 4 spelers uit het 1e elftal, 9 (2e jaars) spelers uit de JO19-1, 9 spelers uit het 2e elftal en 4 spelers uit het 3e elftal speelt op dinsdag 15 september tegen AZC ‘Onder 23’. De winnaar van deze wedstrijd gaat direct door naar de 2e ronde (ook alleen ‘Onder 23’ tegen elkaar) en de verliezer speelt een tussenronde tegen een andere verliezer van de 11 ‘Onder 23’ wedstrijden. De winnaars van deze tussenronde stromen ook door naar de 2e ronde, waarna de winnaars hiervan door gaan naar de 1/8e finale waarbij ook de standaardteams instromen. Het 1e elftal van v.v. Vorden speelt in het schema-A met 12 teams uit de Hoofd-, 1e en 2e klas en speelt op dinsdag 29 september thuis tegen Grol. De winnaars gaan door naar de 2e ronde waar zij ook alleen maar clubs tegen komen uit deze categorie A. De verliezers (6) spelen een tussenronde waardoor hieruit ook nog weer 3 winnaars naar de 2e ronde gaan. De winnaars van de 2e ronde gaan door naar de 1/8e finales waarbij ook de ‘Onder 23’ en de teams uit Categorie B in stromen. Ook de 32 teams van categorie B spelen in de 1e ronde tegen elkaar en ook hier spelen de 16 verliezers een tussenronde. Uiteindelijk spelen 24 teams in de 2e ronde tegen elkaar, waarna de 12 winnaars nog een extra tussenronde spelen, voordat uit deze Categorie 6 winnaars zich plaatsen voor de 1/8e finale samen met 7 winnaars ‘Onder 23’ en 3 winnaars uit Categorie A.

Dames

Bij de Dames is er sprake van 1 poule waarin de drie Hoofdklassers (Witkampers, AZSV en DCZ’68) met elkaar uit maken wie er zich uiteindelijk plaatst voor de 1/8e finale. De overige 16 damesteams spelen in de 1e knock-outronde tegen elkaar, waarbij Vorden uit speelt tegen Ratti/Socïi 1. De winnaars van de 1e ronde plaatsen zich direct voor de 1/8e finale en de verliezers spelen nog een tussenronde.

JO15-1

Bij de JO15-1 is er sprake van 4 poule’s van 4 met teams uit de 1e, 2e en 3e klasse en 2 poules van 4 met teams uit de divisie of hoofdklasse. Vorden JO15-1 is ingedeeld bij de 1e klassers ZZC’20 en Warnsveldse Boys. De 3e tegenstander in de poule is het JO14-1 team van Warnsveldse Boys. De buurman uit Warnsveld heeft naast haar JO15-1 dus ook een JO14-1 teams ingeschreven in de competitie en laat dit team ook mee doen met de Achterhoek Cup. De nummers 1 en 2 van iedere poule en de beste vier nummers 3 plaatsen zich voor de 1/8e finale.

Klik hier om het gehele programma van de ‘Facility Groep Nederland’ – Achterhoek Cup te bekijken: