Bij de VoProVo-voetbalpool dien je iedere week 12 wedstrijden te voorspellen en daarbij gebeurt het wekelijks dat deelnemers 2 of 3 wedstrijden helemaal goed voorspellen. Maar deze week won Lize Schoppers de weekprijs door maar liefst 6(!) wedstrijden helemaal goed te voorspellen. Zij voorspelde FC Volendam-AZ, FC Utrecht – SC Heerenveen, Excelsior – RKC Waalwijk, FC Groningen – FC Twente, Tottenham Hotspur – Manchester City en Inter Milaan – AC Milan helemaal goed! Een topprestatie die niet vaak wordt vertoond in de VoProVo-voetbalpool. Hierdoor scoorde ze al 60 punten en dat was al bijna genoeg geweest om de nummer 2, Cees van Voskuilen, met 64 punten achter zich te laten. Maar Lize scoorde in de overige wedstrijden ook nog aardig wat puntjes en kwam zo uit op een eindscore van 81 punten. De achtervolging was hierdoor in geen velden of wegen te bekennen. Cees van Voskuilen werd, zoals gezegd 2e. Arjan Wagenvoort, Wilco Klein Nengerman en Claudet Jansen completeerden de top 5.

Met slechts 28 punten scoorde de koploper in het tussenklassement, Twan Jansen, wederom niet heel hoog. De achtervolging had hem al in het zicht, maar komt nu met rasse schreden dichterbij. Waar voor een paar weken geleden er nog een voorsprong van meer dan 30 punten was, heeft Twan nu nog 6 punten voorsprong op de nummer 2, Christiaan Wichers. Hierachter is een klein gaatje van iets meer dan 10 punten naar de nummers 3, Ronald de Beus en Martin Leegstra. En daar kort weer achter Christiaan Brinkhorst, Henri Eggink en Gijs van Ditshuizen te trappelen om de top 3 binnen te komen. Dus net als in de Eredivisie is het ook in de VoProVo-voetbalpool ongemeen spannend bovenin het klassement.

Voor de gehele weekuitslag klik hier

Voor de stand in het algemeen klassement klik hier