In het kader van het project ‘Kunstgrasveld’ is ook LED-verlichting mee genomen en naast het kunstgrasveld zelf, zal ook de oefenhoek en de nieuwe trainingsstrook achter het hoofdveld voorzien worden van deze nieuwe verlichting. Eergisteren en gisteren is leverancier OVI met twee vrijwilligers van v.v. Vorden, Johan Verstege en Wilbert de Leeuw, druk bezig geweest met de aanleg van 6 nieuwe masten en tevens deze voorzien van de LED-lampen. In de voorbereiding is in de maand december al het één en ander uitgevoerd, zoals sleuven graven en kabels trekken, zodat er eergisteren direct begonnen kon worden met het plaatsen van de masten. Gisterenmiddag is de oefenhoek volledig opgeleverd, waardoor er vanaf maandag alweer getraind kan worden. Hieronder ziet u enkele foto’s van de nieuw verlichte oefenhoek en tevens een fraaie filmpje (wel geduld hebben) waarin te zien is wat voor een verschil deze nieuwe LED-verlichting te zien geeft met de oude situatie.

De leverancier vanuit het project ‘Kunstgrasveld v.v. Vorden’ voor de verlichting is dus OVI uit Enschede en zij hebben inmiddels ook al veel ervaring met sportparken en sportvelden voorzien van LED-Verlichting. Interesse in deze verhalen en ervaringen van andere sportclubs en stichtingen, klik dan hier voor een eerste indruk. Wat gisteren in ieder geval direct opviel is de veel minder aanwezige lichthinder. Door het afstellen van de LED-lampen, die op de millimeter nauwkeurig ingesteld kunnen worden, komt het licht dan ook precies tot aan de rand van de oefenhoek. Er vallen geen schijnsels meer richting het bos en de Oude Zutphenseweg of Enzerinkweg en natuurlijk is de kwaliteit op het veld ook een stuk beter.

Hieronder een eerste impressie en helemaal onderaan een filmpje waarin te zien is hoe het verschil is tussen ‘aan’ en ‘uit’.

Het filmpje via ons YouTube kanaal :