Komende zondag 26 mei zal de laatste speeldag van de competitie 2018-2019 afgewerkt worden bij v.v. Vorden. Op Sportpark ‘t Grote Veld zal dan s’morgens alle aandacht uit gaan naar het 2e elftal dat  om 10.30 uur haar laatste thuiswedstrijd speelt tegen FC Winterswijk 4 en bij winst en puntverlies van concurrent Dinxperlo 2 zich kampioen mag noemen van de res. 3e klas. Koploper Dinxperlo 2 staat met 43 punten 1 punt voor op Vorden 2 en daaronder komen Reünie 2 en VIOD 3 met 39 punten. Dinxperlo 2 moet thuis spelen tegen Reünie 2 en is bij winst zeker van het kampioenschap, maar zal bij iedere andere uitslag dus afhankelijk zijn van de verrichtingen van ons 2e elftal op het hoofdveld van ons Sportpark. S’middags om 14.00 uur speelt Vorden 1 haar laatste thuiswedstrijd van het seizoen en bindt het de strijd aan met Quick 1888 uit Nijmegen. Beide ploegen behoren tot de groep van 7 (!) clubs waarvan het nog niet zeker is of zij volgend seizoen wederom een jaar in de 2e klas spelen.

Bij het 1e elftal is alleen bekend dat Warnsveldse Boys is gedegradeerd als nummer 14 van de ranglijst. Voor de plekken 12 en 13, die nacompetitie moeten gaan spelen samen met zes 3e klassers voor 2 plekken in de 2e klas, komen Eendracht (28), DVC (29), VIOD (30), Vorden, Varsseveld, AZC (31) en Quick 1888 (32) nog in aanmerking. Als van de drie clubs, Eendracht, DVC en VIOD er twee verliezen of Eendracht en DVC spelen beide gelijk of VIOD verliest en één van beide clubs Eendracht of DVC verliest punten dan is Vorden sowieso veilig. Bij ieder ander scenario dient Vorden een punt te behalen. Winnen Eendracht, DVC en VIOD alle drie hun wedstrijd dan moet Vorden zelfs winnen, omdat het doelgemiddelde van de geel-zwarten veruit het zwakste is (-17). Ons vlaggenschip zal alles in het werk stellen om deze competitie positief af te sluiten en op deze wijze ook een passend afscheid te realiseren van hoofdtrainer Michel Feukkink.

Michel Feukkink zal na 8 (!) seizoenen Vorden gaan verlaten en ook hem is er alles aan gelegen om na 1 jaar 4e klas (promotie), drie jaar 3e klas (kampioenschap 2015) en vier jaar 2e klas (7e,6e,7e en ….) Vorden als een stabiele middenmoter in de 2e klas achter zich te laten. De wedstrijd tegen Quick 1888 zal ook de laatste wedstrijd van aanvoerder Stefan Eggink in het 1e elftal zijn. Stefan heeft besloten om na 14 seizoenen in het 1e elftal te hebben gespeeld een stapje terug te doen en na een jaar onder Jan Lichtenberg (2006-2007), twee seizoenen onder Gerard te Winkel en Maarten Wolventang, drie seizoenen onder Theo Hulshof en maar liefst acht seizoenen onder Michel Feukkink een streep te zetten onder een prachtige carrière in het 1e elftal van v.v. Vorden. Met een kampioenschap (2007) en een promotie (2012) in de 4e klas en een kampioenschap in de 3e klas (2015) zal Stefan, die ieder seizoen zeker 90% van de wedstrijden heeft gespeeld, zondag voor de laatste keer als aanvoerder het veld betreden. Tenslotte zal het ook de laatste wedstrijd van Tom klein Kranenberg zijn, want hij heeft besloten om in het nieuwe seizoen bij zijn ‘oude cluppie’ De Hoven te gaan voetballen. Na 10 jaar de Graafschap (volledige jeugdopleiding en Jong de Graafschap) en een ‘blauwe maandag’ bij Jong Achilles kwam Tom in 2016-2017 bij v.v. Vorden voetballen. In zijn eerste seizoen was hij nog niet speelgerechtigd, maar vanaf 2017-2018 heeft hij twee seizoenen in het 1e elftal gespeeld. Ook voor Tom is er alles aan gelegen om op een fraaie manier afscheid te nemen van Vorden 1 en zal ook hij er alles aan doen om het 2e klasse schap veilig te stellen.

Na afloop van de thuiswedstrijd van het 1e elftal zal de jaarlijkse supportersmiddag/avond plaats vinden en tevens hebben wij DJ TiTom uitgenodigd om er een onvervalste ‘geel-zwarte’ dag van te maken.

Vorden 2 seizoen 2018-2019 - vv Vorden