Beide heren zijn al een hele lange tijd actief bij onze club, de één als echtgenoot en daardoor zwager in een ware ‘v.v. Vorden-familie’ en al 25 jaar lang als horeca-vrijwilliger en de ander al meer dan 40 jaar als spelend lid en de laatste 20 jaar als gewaardeerd lid van de Wikee-de-Viking commissie. Maar beide heren zijn ook bekend als ‘Buurman&Buurman’ een titel die zij zichzelf op een gegeven moment maar hebben gegeven naar de gelijknamige animatiefilm waarin de twee hoofrolspelers als enigszins ietwat klungelige klussers vooral als buurmannen heel veel plezier en schik beleefden. Vandaar dat deze titel ook wel passend is te noemen, want plezier en schik hebben zij al die jaren wel gehad, want Werner Rakitow en Harry Oosterink hebben als buurmannen bij de voetbalvereniging Vorden menig activiteit georganiseerd en waren tevens verantwoordelijk voor de jaarljikse Dartmiddag/avond.

Het is ontstaan op een wijze waarop menig ‘buurmannen-relatie’ begint, namelijk op zaterdagmiddag bij een klusje waar je ff net een handje tekort komt. ‘Goh, Werner, noe-j toch ff an komt, kun ie mien ff helpen met dit klusj’n …… ?  En van het één kwam het ander, want toen Werner al een paar keer een stellage van een dartbord samen met Harry in de aanhangwagen had neer gelegd, werd het idee na afloop onder het genot van een borreltje besproken om dit vaker te doen en dan vooral voor de voetbalvereniging. Darten werd een populaire sport en bezigheid en aangezien het ook een hobby was van Harry kwam hij al gauw rondom het millennium met het idee om standaarden/stellages te maken waar een dartbord aan gehangen kon worden en er zodoende gebruik van gemaakt kon worden in een zaaltje, kantine of andere ruimte.  De term ‘Buurman&Buurman’ ontstond ook in deze periode en beide verzorgden naast de jaarlijkse Dartmiddag/avond bij v.v. Vorden ook een jeugdactiviteit voor de junioren, maar ook overige evenementen in het dorp, waaronder een dartwedstrijd in de Sporthal.

‘Buurman&Buurman’ hebben vanaf het begin gehandeld vanuit de vereniging en hebben dan ook altijd de club ondersteund. Sinds dezelfde periode hebben zij ook altijd ieder seizoen als ‘balsponsor’ gefungeerd en sponsorden zodoende ook nog eens de vereniging in deze vorm. Tijdens de laatste thuiswedstrijd van het 1e elftal tegen Spero in November, waren Harry en Werner als ‘Buurman&Buurman’ dit seizoen weer aan de beurt als balsponsor. Het werd de laatste keer dat het duo officieel onder deze naam actief was binnen onze club, want zij hebben besloten om te stoppen met het organiseren en opstellen van ‘Dart-activiteiten’ gewoon omdat het na al die jaren wel een keertje mooi is geweest. De materialen en borden zijn opgeslagen bij de club en Werner en Harry hebben aangegeven dat de vereniging deze spullen ook gewoon kunnen en mogen blijven gebruiken, dus daarvoor zijn wij hen zeer erkentelijk.

Harry Oosterink en Werner Rakitow, enorm bedankt voor al die jaren energie, tijd, enthousiasme en sjouwwerk bij het organiseren en opzetten van diverse Dart-activiteiten en natuurlijk ook bedankt voor het sponsoren van onze club als ‘Buurman&Buurman’. Wij hopen jullie natuurlijk nog vaak terug te zien achter de bar tijdens een zondagdienst (Werner) en in het ‘Wikee-hok’ als wedstrijdsecretaris tijdens het Wikee de Vikingtoernooi (Harry) of gewoon ff langs de lijn op ons Sportpark. Bedankt!