Het winnende doelpunt maken is altijd een heerlijk gevoel voor een voetballer en helemaal wanneer het zelfs het enige doelpunt van de wedstrijd betreft. Vanmiddag was deze eer weg gelegd voor Kris Koning, de 23-jarige middenvelder die sinds twee weken in de voorhoede een plek heeft veroverd. Door zijn doelpunt in de 29e minuut behaalde Vorden 1 haar tweede overwinning van dit seizoen. Na drie gelijke spelen tegen DVC, Leones en Schalkhaar, waren deze drie punten heel erg welkom en zorgde ook voor een flinke sprong op de ranglijst. Na 7 wedstrijden, twee overwinningen en drie gelijke spelen staat de ploeg van trainer Klaas Vermeulen nu op de 6e plaats, maar moet volgende week tijdens het vrije weekend wel ff afwachten of deze plek in het linker-rijtje behouden zal blijven.

Het was alweer meer dan een jaar geleden dat Vorden 1 met de bus naar een uitwedstrijd was gereden, want afgelopen seizoen kwamen de geel-zwarten uit in de Twentse klasse en waren zowel Denekamp, Albergen en Reutum weliswaar behoorlijke afstanden, maar allemaal nog wel binnen het uur aan te rijden. In 2021-2022 moesten wij destijds naar Druten, Mook en Malden met de bus en de laatste wedstrijd tegen Union werd toen ook al met een winnend doelpunt van Kris Koning afgesloten en zorgde toen voor dezelfde taferelen in de bus als vanmiddag. Een uitgelaten groep spelers en begeleiding, blij met die zo naar verlangde drie punten!

Vorden 1 begon gisterenmiddag in Beuningen, waar de plaatselijke Boys na 12 jaar 3e klas afgelopen seizoen eindelijk weer eens in de 2e klas mochten spelen, met de volgende opstelling : Robin Verstege – Bart Stokman, Bram Garritsen, Dion Besselink, Niels Rondeel – Sven Mulder, Luuk Smit, Jurre Heij – Sander Visschers, Gijs van der Veen, Kris Koning. De beide routiniers Koen Oosterhuis en Bas Kortstee waren afwezig wegens een vriendenweekendje en zodoende was er op de bank plaats voor twee JO19-1 spelers namelijk Jacco Kettelerij en Chris van de Wijgerd, naast de drie overgebleven selectiespelers Bas Abbink, Niek Spiegelenberg, Nick Ziggers en Sam Abbink. De keeper van het 3e elftal, Joris Reuvekamp, completeerde de groep van 18 spelers.

Vorden 1 begon behoorlijk aan de wedstrijd en kwam in de 29e minuut tot scoren via Kris Koning. De man die bekend staat om zijn fraaie treffers (uit tegen DIO in 2021-2022, uit tegen Union in 2021-2022 en in de openingswedstrijd van dit seizoen tegen VVG’25) scoorde ditmaal beheerst, hard en strak en zorgde niet alleen voor zijn negende treffer in zijn vijfde seizoen in het 1e elftal, maar tevens voor een gunstige ruststand in het voordeel van de geel-zwarten.

In de tweede helft kwam Vorden 1 meer en meer onder druk te staan en moesten de 0-1 voorsprong echt over de streep trekken. Wissels van Sam Abbink, Niek Spiegelenberg en Jacco Kettelerij voor respectievelijk Gijs van der Veen, Luuk Smit en Bram Garritsen zorgde voor vers bloed en met veel strijd en inzet, een geweldige reflex en dito redding van Robin Verstege en hier en daar een beetje geluk werd de tweede overwinning van het 1e elftal dit seizoen een feit.

En dat zorgde voor een uitgelaten stemming in de kleedkamer en in de bus op de terugreis en zodoende kon na drie winstpartijen in het seizoen 2022-2023 (uit tegen Eendracht Mook, DIO Druten en Union Malden), ook nu de drie punten in de fraai Graafschap-bus  mee naar Vorden toe.

Volgende week is Vorden 1 vrij i.v.m. de competitie met 13 ploegen en kan de zesde plaats dus nog in gevaar komen, wanneer enkele ploegen onder Vorden 1 tot winst zouden komen. Op zondag 26 november staat de uitwedstrijd tegen Columbia op het programma en gezien de afstand naar Apeldoorn zal deze wedstrijd weer gewoon met auto’s afgelegd worden. Neemt niet weg dat tegen de nummer laatst van de ranglijst en degradant uit de 1e klasse de drie punten ook in de kofferbak van de Clio, Polo of een Citroën mee kunnen!