Sinds het seizoen 2005-2006 wordt via de website ‘Voetbaloost.nl’ alle wedstrijden, doelpunten, topscorers, nacompetities, promoties, degradaties en standen bijgehouden van alle standaardelftallen in de zaterdag en zondag-competitie van de afdeling Oost van de KNVB. Zo worden dus ook de topscorers per 1e elftal van iedere vereniging bij gehouden en heeft de redactie van deze website hier zelfs prijzen aan verbonden. Voor iedere 25 doelpunten ontvangt de betreffende speler symbolisch een ‘Ster’ en afgelopen zondag heeft v.v. Vorden weer twee ‘Sterren’ erbij gekregen. Want zowel Koen Oosterhuis als Gijs van der Veen scoorden in de wedstrijd tegen Lemelerveld (Koen zelfs twee keer) en kwamen dus beide precies op het aantal van 25. Bij v.v. Vorden staat Frank Hiddink inmiddels al op 3 ‘Sterren’ en staat met 99 doelpunten zelfs  op de drempel van de ‘Vierde Ster’. Overige spelers van Vorden op deze topscorerslijst zijn Rick Schröer met 49 doelpunten, Daan Horstman met 43 doelpunten, Dennis Wentink met 41 doelpunten, Niels Siemerink met 27 doelpunten en Stefan Eggink met 26 doelpunten en allen dus ook in het bezit van 1 ‘Ster’. Van de huidige selectie heeft Sam Abbink op dit moment 23 doelpunten en heeft dus ook een goede kans om deze ‘Ster’ te bemachtigen.

In dit seizoen zijn Gijs van der Veen en Koen Oosterhuis met 7 doelpunten ook de topscorers van ons 1e elftal gevolgd door Sander Vissers met 6 doelpunten. Er zijn nog twee wedstrijden te spelen en gezien het belang van beide potjes (Witkampers en De Tukkers) zou het mooi zijn dat deze drie spelers het aantal doelpunten nog iets op gaan schroeven.

Gijs van der Veen

Gijs debuteerde op 16-jarige leeftijd in de 3e klas in de wedstrijd Vorden tegen Brummen en hij scoorde in deze wedstrijd uit het seizoen 2012-2013 ook nog eens direct een doelpunt. De toenmalige speler van de A1 speelde ook in 2013-2014 in dit jeugdteam, maar kwam ook in dit seizoen al een aantal keren in actie op zondagmiddag bij het 1e. Samen met lichtingsgenoten als Koen Oosterhuis, Bas Abbink en Siebren Bijenhof kwam hij vanaf het seizoen 2014-2015 als 18-jarige vast in het 1e elftal te spelen en in dit kampioensjaar was hij ook in de kampioenswedstrijd tegen VVO in Velp trefzeker. Inmiddels heeft Gijs er dus 9 seizoenen in het 1e elftal op zitten en afgelopen zondag scoorde hij dus zijn 7e treffer van dit seizoen en bracht hij zijn totaal op 25. Gefeliciteerd met deze ‘Ster’ Gijs en op naar de 2e (50 treffers)!

tekst gaat verder onder de foto:

Koen Oosterhuis

Koen maakte zijn debuut op 17-jarige leeftijd in het seizoen 2013-2014 en was het seizoen erop vast onderdeel van de 1e selectie en maakte direct indruk als links- of rechtsbuiten. Koen bekroonde dit uitstekende seizoen met de beslissende treffer (3-3) in de wedstrijd in Velp tegen VVO, waarna heel v.v. Vorden ontplofte en het kampioenschap in de 3e klasse een feit was. In de 8 opvolgende seizoenen in de 2e klas speelde deze sterke linksbenige speler voornamelijk op het middenveld, maar ook vanuit deze positie pikte hij regelmatig zijn doelpunt mee. Afgelopen zondag was zijn winnende treffer (3-2) in de laatste minuut enorm belangrijk, aangezien dit drie punten opleverde en een ‘veilige’ 8e plaats op de ranglijst. Voor Koen zelf was het ook nog eens een mooie bijkomstigheid dat dit zijn 25e treffer bleek te zijn. Koen, gefeliciteerd met deze ‘Ster’ en wij hopen dat je nog vaker rondom en in de zestienmeter verschijnt om het aantal doelpunten voor Vorden 1 te verhogen.

tekst gaat verder onder de foto:

Frank Hiddink

Bij het noemen van deze beide ‘Sterren’ is het ook normaal dat de naam van Frank Hiddink wordt vermeld. Deze ‘all-time’ topscorer van Vorden is weliswaar dit seizoen nog niet in actie gekomen en heeft zijn laatste wedstrijdminuten precies een jaar geleden thuis tegen VVG’25 afgewerkt, maar met het aantal doelpunten van 99 staat hij wel op de drempel van een unieke prestatie. Ondanks dat wij bij onze club geen statistieken voor handen hebben van de gehele 94-jarige historie en dus aantal wedstrijden en aantal doelpunten in het 1e elftal niet kunnen vermelden voor het seizoen 2006-2007, kunnen we uit de archieven wel concluderen dat Frank met deze 99 doelpunten in ieder geval in de top 3 staat genoteerd van onze club. Topscorers uit de beginjaren zoals Massy Wentink en schutters uit de gouden jaren ’60 en ’70 zoals Bertus Nijenhuis, Eef Eggink en Geert Heersink zijn niet aan de 100 doelpunten gekomen en ook spelers als Chris Hissink, Peter Hoevers, Marc van der Linden, Marc Sueters, Dennis Wentink en Hugo van Ditshuizen bleven onder of rondom dit magische aantal van 100 doelpunten steken. Het is te hopen voor Frank dat hij zijn blessure alsnog de baas wordt en dat hij minstens nog 1 doelpuntje op zijn naam kan zetten, want dat zou een fraaie bekroning zijn voor zijn nu al indrukwekkende carrière in het 1e elftal vanaf het seizoen 2009-2010 waarin hij bij zijn debuutwedstrijd thuis tegen Warnsveldse Boys ook direct zijn 1e doelpunt maakte.