Een week of 6 geleden deed de VoProVo-organisatie, bestaande uit Rutger Wullink, Mark Borgonjen, Mikkie Steenbreker en Chantal ten Barge, een vooraankondiging per mail dat op vrijdagavond om 20.00 uur de inschrijving voor de 2e VoProVo-pubquiz plaats zou vinden. Al vrij snel werd dit nieuws gedeeld met meerdere quizliefhebbers. Toen op vrijdagavond 20.00 uur de inschrijving begon, waren er binnen 15 minuten ook al 15 teams die zich hadden aangemeld.

Uiteindelijk waren er binnen een mum van tijd 27 teams met, in totaal, 148 deelnemers die afgelopen zaterdag in een kolkende kantine om 20.00 uur begonnen aan de pubquiz. De organisatie had 10 rondes bedacht waarin onderwerpen als muziek, film, het in de juiste volgorde zetten van diverse onderwerpen, nieuws en sport. Daarnaast was er een flitsronde waarin in een mum van tijd 10 fragmenten voorbij kwamen waarbij een getal ontbrak die opgelost moest worden. Als laatste was er nog een bonusronde. Alle teams hadden hierbij 5 bakjes op de tafel staan met daarin een gepureerd zoutje. Hierbij moest geraden worden welke soort snack dit was en van welk merk dit afkomstig was.

Een avondvullend programma waarin het barpersoneel, bestaande uit Cees van Voskuilen, Gerrie Steenbreker, Henry Koning, Rogier Oonk, Christiaan Brinkhorst, Jan Groeneveld en Werner Bosch zorgden dat alle deelnemers de hele avond voorzien werden van een drankje en diverse koude en warme hapjes.

De fanatieke teams zorgden ervoor dat er, tot het eind toe, een spannende strijd ontstond. De Makkies stonden lange tijd bovenaan. De verschillen waren echter kleine en de top 5 stond slechts een paar punten uit elkaar. Rond 00.00 uur werd bekend dat de Makkies net voorbij waren gestreefd door Ketamingo. Het team, onder aanvoering van Rik Schröer, had net een punt meer behaald.

Nadat de prijsuitreiking had plaatsgevonden was de pubquiz afgelopen, werd er nog even nagepraat door alle deelnemers waarna de avond werd afgesloten, alles weer werd opgeruimd, zodat er een paar uur later weer gevoetbald kon worden door de diverse voetbalteams en er plaats was om alle toeschouwers te ontvangen.

De VoProVo-organisatie wil graag alle deelnemers en vrijwilligers bedanken voor hun inzet en deelname! De organisatie gaat even bijkomen van deze avond, maar voor de quizliefhebbers onder ons. Dit zal niet te lang duren. Want de bedoeling is om volgend jaar in maart de 3e VoProVo-pubquiz te organiseren.

Voor een kleine sfeerimpressie zie de onderstaande foto’s