“Het is tijd, de hoogste tijd U wordt bedankt voor weer een avond gezelligheid Dag mevrouw dag meneer U komt hier toch weer”. Vorig jaar schreef ik over de kracht van Vorden: én! De eerste zes regels van de vrije dichtrijm luidden: voetbal én vertier – rennen én rust – plezier én prestatie – kerken én kastelen – boeren én burgers – liefde én laten.

Het is nog geen twee maanden geleden. Ik werkte een dagje “thuis” in de bestuurskamer van de vereniging. Ik had daar een afspraak dat ging over het programma JOGG. Het gaat over samen maken we gezond gewoon. Hoe kan je een gezonde kantine aanbieden, gezond blijven, NIX18, rookvrij sportpark zijn? Doel is de leefomgeving van onze kinderen gezonder te maken. Het is een van de belangrijkste voornemens, elk jaar weer: We gaan vanaf januari 2024 op weg naar een rookvrij sportpark!

Plezier én prestatie zullen samengaan in wederzijds respect. Kort daarna kwam woensdagmiddagtrainer Han Piels met zijn bus het Europlanit Buiten Sportpark Vorden opgereden. Han vertelde, toen hij in zijn ééntje met de doelen en de petjes aan het plaatsen was, dat elke woensdagmiddag op dit park niet voelde als werk. Het besef om in een dergelijke mooie omgeving met het gefluit van de vogeltjes en het geruis van de wind door de bomen met zijn passie bezig te mogen zijn maakt hem gelukkig. Hij sprak het uit. Ook het feit dat de jongens en meisjes, soms nog geen 4 jaar oud, zo goed luisteren naar Han en de opa’s viel hem op. Zo kwamen wij te spreken over de de mooie omgeving, het prachtige coulissenlandschap. We concludeerden de Vordenaar heeft het goed gehad als boer of burger onder één van de kasteelheren van vroeger. Er moet een bijzonder goede band zijn geweest waardoor goed luisteren in Vorden goed is doorontwikkeld en doorgegeven: We gaan in 2024 verder met het stimuleren van de jeugd.

Dag Wouter. De afgelopen week hebben wij het verlies van ons lid Wouter moeten verwerken. Én tegelijkertijd is de liefde die hij uitstraalde en ons laat herinneren iets wat we niet vergeten. Liefde én laten.

Voetbal én vertier. Het voetbal ligt nu even stil en zal na de kerstvakantie weer worden hervat. De eerste selectie gaat al eerder aan de bak op het Algarve toernooi van 4 januari tot en met 7 januari. Ik wens hen veel plezier en ook veel plezier aan de deelnemers en toeschouwers van het Velocitas zaalvoetbaltoernooi.

Rennen én rust. Rust lekker uit en geniet van de gezelligheid met elkaar in deze bijzondere tijd. Op naar een prachtig 2024. Graag zie ik u op de nieuwjaarsreceptie om 13:00 uur op zondag 14 januari 2024 in De Ark.

Namens het bestuur van v.v. Vorden dank ik u voor uw steun en inzet en wens u bijzonder fijne feestdagen en een frisse start in het nieuwe jaar.

Dirk Jan Wesselink – voorzitter