Onder heerlijke omstandigheden kwamen we aan en werden we netjes en goed ontvangen. Voor ons is dit echt het einde van het seizoen, nog 3 wedstrijden op het programma en dan is het alweer afgelopen voor ons. Waar we na de wedstrijd van vandaag nog steeds dik bovenaan staan (18-42) is het echt bijzonder dat onze directe concurrent om het kampioenschap Broekland vandaag weer geen programma heeft aangezien ze voor de beker moesten spelen. Dus na vandaag heeft Broekland (14-33) staan. Aangezien wij zelf op 21 mei de laatste wedstrijd gepland hebben staan is de kans heel groot dat als Broekland toch nog punten laat liggen, we kampioen zouden kunnen worden zonder te spelen. Dan moeten we zelf natuurlijk eerst nog wel alles winnen. Om te beginnen dus vandaag tegen de Keijenborg. Keijenborg Vr1 heeft een goede voetballende ploeg met veel ervaring en niemand in de competitie wint ruim van hen. Dit kan je zien aan hun doelsaldo van 29 voor en 20 tegen, dit tegenover ons doelsaldo van 57 voor – 26 tegen. Dus vooraf was de coaching heel éénvoudig, meer scoren dan de tegenstander en dus proberen vooruit druk te zetten en het lef hebben om door te dekken. Dit ging allemaal redelijk, we kregen in elk geval een groot veldoverwicht en kwamen geregeld rondom hun 16 meter gebied. Echter vanaf daar ging het steeds net niet goed. We stuurden de ballen weer de diepte in in plaats van de lopende speelsters echt te bedienen zodat ze zelf kunnen aannemen om te bepalen waar ze de bal mee naartoe aannemen. Er waren echt wel een aantal loopacties die goed waren en wat we dus beter hadden kunnen uitvoeren. Maar hiertegenover gaven we op het middenveld en achterin eigenlijk helemaal niets weg en dus was het gewoon blijven doorgaan en hopen dat hij een keer goed valt. De 0-1 viel in de 18e minuut. Met direct het voorbeeld hoe het wel moet, bal na de opbouw van achteruit naar Laura die aanvallend in het midden speelde, die bal op haar beurt weer verplaatste naar Dione die op de rechtsvoor stond en vanaf daar de bal weer laag voor gaf naar Noa die in de spits stond ter hoogte van de 16 meter lijn. daar werd de bal keurig teruggelegd op Laura die de bal weer breed gaf op linksvoor, Maree en Maree had al lang gezien waar hun keepster stond en wipte de bal beheerst met een mooie boogbal eroverheen om zo de 0-1 te maken. Vanaf hier ging de wedstrijd op dezelfde voet verder en wilden we af en toe iets te gehaast de 0-2 maken en speelden we eigenlijk bijna iedere bal voorwaarts en werd het hierdoor lastiger voor de voorhoede om zo op iedere bal goed te reageren. De 0-2 viel dan ook niet door een briljante aanval maar door Rosa die gewoon een voorzet wilde geven maar de bal zo raakte dat deze prachtig over hun keepster heen ging vanaf een meter of 25 afstand. Ja, soms zit het mee en soms zit het tegen. Het mooie was dat we ongeveer 20 seconden hebben kunnen genieten van een marge van 2 doelpunten want direct na de aftrap was het Keijenborg die op dezelfde manier de 1-2 wist te maken waarna de scheidsrechter meteen affloot voor de rust. Na de rust werd het voetballend wat beter en rustiger, meer controle, meer mooie acties van vooral Dione die de 2e helft echt weer heeft laten zien wat ze kan. Heerlijke acties met daarbij prachtige voorzetten die ook echt allemaal goed aan kwamen en waar we voorin met een beetje geluk zo 3 of 4x uit hadden kunnen scoren. Helaas lukte dit niet maar bleven we wel dit gewoon uitvoeren en doorzetten. in de 75e minuut was het na een mooie steekpass van Tara, Dione die naar binnen was gekomen en keurig de 1-3 maakte. Nu hebben we weer een hele lijst met namen van doelpunten en assists maar de belangrijkste pion was bij ons Amber, die heeft, wat ook direct onze speelstijl met zich meebrengt, zoveel meters moeten maken voor de aansluiting voorin, voor de rugdekking achterin en daarbij alle duels uit te vechten en de 2e ballen op te pakken. Dit zorgde voor het hele team dat we echt de overhand hielden en dat eigenlijk alle aanvallen van de Keijenborg al smoorden voordat ze echt gevaarlijk werden. Na nog wat kansen waar Lynn en Tara nog kort bij hun doelpuntjes waren bleef de stand steken op een 1-3 en floot de zeer goed leidende scheidsrechter af. Al met al een redelijke en zeker degelijke wedstrijd. Komende week spelen we 12.00 uur thuis tegen Overwetering en dan de week erna uit tegen V en L alweer onze laatste. Dus kom ons aanmoedigen in deze 2 laatste wedstrijden en dan gaan we afwachten hoe het gaat lopen. Succes dames!!