Een 1e wedstrijd is altijd weer afwachten hoe iedereen de winterstop heeft overleefd. Maar goed, deze winter mag nog bijna geen winter genoemd worden betreft temperaturen dus de verschillen zijn dit jaar kleiner dan normaal als er door vorst op de “echte” grasvelden niet getraind kan worden. Bij Jonge Kracht zitten ze in de overgangsperiode van een oud naar nieuw complex waarbij gezegd moet worden dat de 2 nieuwe kunstgrasvelden wel echt optimaal zijn en dat beloofd wat voor de rest! echt super mooi en fijn kunstgras wat het echte gras gewoon goed benaderde betreft stuiteren en doorschieten / rollen van ballen. Natuurlijk is het altijd even wennen maar dit lukte bij ons zeer goed. Met het officiële debuut van onze 2 nieuwe toppers Noa Bruinsma en Teuntje van Essen er bij hadden we na afmeldingen van Dione en Sarah (beide nog niet fit) en Britt die nog net niet geëmigreerd is naar Oostenrijk waar ze voor een paar weken op stage is, en Bente Cnossen heeft ons vanuit dames 1 nog aangevuld, op deze manier hadden we 2 wissels welke ook wel echt nodig waren. Wyke en Bente begonnen in de wissel en vielen beide al na een half uur in. Wat echter gewoon tijdwissels waren want iedereen haalde haar niveau zeker vandaag. vooraf besproken dat we vanaf de 1e seconde wilden laten zien dat we er klaar voor waren en wilden winnen. Dit ging zeer goed zonder dat we doelpunten maakten hadden we echt volledige controle op enkele uitbraken na met lange ballen die er overheen werden gegeven. Na 20 minuten spelen was het Amber die na een combinatie met Ilse Hissink de bal weer terug kreeg 1x mee nam en toen raak schoot en dus de 0-1 een feit was. Vanaf toen speelden we echt tot aan de rust zeer goed, alle duels en afvallende ballen waren voor ons en dit resulteerde dan ook al snel in meer doelpunten. de 0-2 kwam tot stand door een prachtige steekbal van Gitte die Lotte bediende die op haar beurt de bal goed aannam en zo zeer beheerst onder in de hoek de bal plaatste. de 0-3 wat ook de ruststand was werd uiteindelijk door Wyke afgerond na een soort van kluts situatie voor hun keepster. Maar de aanval ervoor was een breedte pas van Vera op Esther die breed stond (wat te weinig gebeurde) en de bal vanaf de zijkant voor de goal plaatse, als we dit vaker hadden gedaan en dan vanaf beide kanten had de tegenstander helemaal niet meer geweten waar ze moesten verdedigen. Maar goed, altijd fijn dat er ruimte is voor verbeteringen. J In de rust aangegeven dat dit kunstgrasveld niet te plaatselijk in het midden belast mag worden maar liever iets meer het gehele veld gebruiken. dit werd redelijk opgepakt na rust maar wel was te zien dat de echte scherpte die er voor de rust wel was na de rust een beetje ontbrak. Ook gingen we wat meer uit de organisatie lopen en liepen we hierdoor steeds vaker tegen balverlies op waardoor er veel vuile meters gemaakt moesten worden omdat Jonge kracht eigenlijk alleen met de lange pass / steekballen er uit kon komen. Waarbij gezegd moet worden dat Vera en Ilse en later ook Bente die Ilse verving in het centrum, samen een zeer goede wedstrijd speelden en die paar keren dat er iemand door kwam, de rug-dekkingen bij onze links- en rechtsback goed verzorgd werd. Amber scoorde nog een doelpunt waardoor de 0-4 op het scorebord kwam. De 3,4 of 5 is dan niet meer zo belangrijk maar de nul wel. echter 1 tegendoelpunt konden we niet voorkomen doordat er werd geschoten vanaf een meter of 20 en die bal was onhoudbaar voor Noa Schuppers die vandaag verder een goeie wedstrijd keepte en zeker meevoetballend goed aanwezig was. Aanstaande zaterdag spelen we om 13.00 uur thuis in Vorden tegen RKHVV uit Huissen waar we weer volop er tegenaan gaan om de 3 punten in eigen huis te houden.