De KNVB organiseert ieder seizoen de cursussen ‘Pupillentrainer’ en ‘Juniorentrainer’ voor jeugdtrainers en/of jeugdcoördinatoren bij amateurverenigingen. De KNVB afdeling Oost heeft dit seizoen ook in onze regio bij VVG in Gaanderen de cursus ‘Juniorentrainer’ georganiseerd en samen met cursisten van o.a. Concordia Wehl, DVV en VVG’25 zelf, heeft ook de vordense trainer van de JO15-1, Ruud van der Linden, deze 10-daagse (avonden) cursus gevolgd. Onder leiding van de KNVB-docent en trainer van Vaassen 1 en FC Twente  O16, Fethi Ozerdogan heeft de 21-jarige Ruud van der Linden zowel op de praktische onderdelen (trainingen geven), als de theoretische (voetbaltactiek) als de speciale opdrachten (wedstrijdbespreking/pitch) een voldoende behaald. Ruud is vanaf zijn 16e jaar jeugdtrainer bij v.v. Vorden en heeft in de afgelopen zes seizoenen de JO11-3, JO11-2, JO13-2 de JO17-1 en nu voor het 2e seizoen de JO15-1 onder zijn hoede gehad. Van de jeugdtrainers die op dit moment bij v.v. Vorden een elftal begeleiden, heeft ook Bram Oplaat (JO17-1) enkele jaren geleden de cursus ‘Pupillentrainer’ gevolgd. Samen met de eveneens eigen vordense leden Stijn Wentink en Ties Oplaat vormen Ruud en Bram de groep jeugdtrainers bij v.v. Vorden die verantwoordelijk zijn voor de JO19-1, JO17-1, JO15-1 en JO13-1. De TJC stimuleert ook overige jeugdtrainers om naast de ‘train-de-trainer’ avonden bij v.v. Vorden deze KNVB-cursus te volgen.

Ruud van der Linden als trainer van de JO17-1 (2019-2020) en JO13-2 (2018-2019)

Vorden JO13-2 seizoen 2018-2019 - vv Vorden

Bram Oplaat samen met Sjoerd Voerman toen zij destijds in Deventer het diploma van de KNVB uitgereikt kregen.