De KNVB heeft sinds twee jaar het seizoen onderverdeeld in diverse fases en is er dus geen sprake meer van een half jaar competitie, laat staan van een jaarcompetitie. Bij de allerjongsten (pupillen JO8 t/m JO12) is er zelfs sprake van vier fases en wordt aanstaande zaterdag de laatste wedstrijd van de 1e fase gespeeld. Bij de junioren (elftallen JO13 t/m JO19 en MO13 t/m MO20) heeft de KNVB drie fases geintroduceerd en is de 1e fase een bekercompetitie. Deze 1e fase bestaat uit 7 wedstrijden in een poule van 8, waarbij alleen de nummer 1 zich plaatst voor de 2e (knock-out) ronde van de KNVB-beker. Bij de junioren is ook zaterdag alweer de laatste speeldag gepland en dan zal net als bij de pupillen op zaterdag 4 november de competitie hervat worden met de 2e fase.

Bij de junioren hebben vooral de drie JO19 teams het erg goed gedaan en maken de JO19-2 en JO19-3 zelfs nog kans op een 1e plaats. De JO19-1 staat op een 2e plaats in de Hoofdklasse-afdeling, maar kan koploper FC Zutphen JO19-1 niet meer achterhalen. Bij de overige teams in de JO17, JO15 en JO13 heeft de JO17-1 in de Hoofdklasse het ook goed gedaan en staat met een 3e plaats nog drie punten achter op ZZC’20 JO17-1. Het doelsaldo is echter een stuk minder dan Zelhem en daardoor is de koppositie alleen in theorie mogelijk.

De meiden van de MO13, MO15 en MO20 hebben ook de 1e fase er bijna op zitten. De MO13-1 en MO15-1 hebben het uitstekend gedaan en hebben beide nog kans om zelfs 1e te worden. De MO13-1 heeft het zelfs in eigen hand en de MO15-1 moet hopen op een misstap van Sp. Lochem MO15-1. De MO20-1 heeft twee keer gelijk gespeeld en hoopt as. zaterdag haar eerste zege te pakken in dit seizoen.

Wij wensen hierbij de genoemde teams, samen met de JO13-1, JO13-2, JO15-2 en JO17-2 heel veel succes en plezier en wie weet zien wij nog een team (of meer) terug in de 2e ronde van de bekercompetitie.

De pupillen spelen zaterdag hun laatste wedstrijd in de 1e fase (van de in totaal 4) en zullen dus op 4 november weer opnieuw ingedeeld in de 2e fase beginnen. Er worden wisselende uitslagen behaald, met soms ook hoge uitslagen en dus zal de herindeling in ieder geval ervoor zorgen dat er nog een betere en gelijkwaardige competitie (2e fase) gemaakt zal worden.

Ook bij de pupillen wensen wij alle 7 teams heel veel plezier en succes zaterdag!