Het is ieder seizoen voor een amateurclub als v.v. Vorden weer een uitdaging : het klaarstomen en door laten groeien van jeugdspelers naar de senioren en specifiek naar de selectie. Zijn de jonge spelers uit de JO19 bereid om extra mee te trainen of te spelen, hebben zij de ambitie om uiteindelijk in de selectie te gaan spelen, willen zij wel blijven voetballen maar met elkaar in een seniorenteam, zijn er mogelijkheden om door te stromen en kunnen zij ook aantikken op het niveau dat gewenst en vereist is. Allemaal vragen die spelen rondom de overgang van jeugd naar senioren, maar het belangrijkste is natuurlijk het eerst genoemde punt en dus de bereidheid en instelling om extra te trainen en op zondag mee te gaan met het 1e en 2e elftal. Door de ontwikkelingen in de laatste weken bij JO19-1, Vorden 2 en Vorden 1 zit dat wel goed. Want naast dat dit seizoen 3 spelers vanuit de JO19-1 als 1e jaars senior in het 1e elftal terecht gekomen zijn (Nick Ziggers, Werner Rondeel en Dion Besselink) en maar liefst 5 1e jaars senioren in het 2e elftal (Jurre Heij, Bart Jansen, Chico Lindenschot, Milo van der Pol en Jesse Barendsen), hebben de laatste vier weken ook enkele jeugdspelers uit JO19-1 extra vlieguren gemaakt.  Mede door blessures en schorsingen bij het 1e en 2e elftal hebben namelijk regelmatig spelers uit de huidige JO19-1 mee gespeeld met het 1e en  2e elftal en niet zonder succes!  De spelers waren namelijk ook nog eens nadrukkelijk aanwezig tijdens deze wedstrijden en dan is het extra mooi dat het klaarstomen en opleiden gepaard gaat met resultaat en succes. Mooie weken dus voor de jeugdspelers, voor het JO19-1 elftal en de selectie van v.v. Vorden en zeker ook voor de trainers Stijn Wentink, Dennis Spiegelenberg, Luc Feukkink, René Nijenhuis en Wouter Schouten.

Het mooiste voorbeeld van extra vlieguren maken is natuurlijk keeper Tomas Oonk, want door de tijdelijke blessure van Esli Lindenschot (21 en keeper 2e elftal) heeft niet alleen het 2e elftal een keepersprobleem, maar dient ook de rol van reservekeeper bij het 1e elftal ingevuld te worden. Zo kan het dan gebeuren dat Tomas Oonk (18 jaar) het vorige weekend op zaterdagmiddag wist te winnen met de JO19-1, op zondagmorgen in Markelo drie belangrijke punten wist te bemachtigen met Vorden 2 en s’middags ff een afstand van 95 km overbrugde om in Malden (Nijmegen) op de bank te zitten bij het 1e elftal. Afgelopen weekend stonden wederom drie wedstrijden op het programma voor Tomas, maar gelukkig speelde dit keer het 2e en 1e elftal allebei thuis.  Tomas keepte uitstekend in het 2e elftal en hield hier de nul en ondanks de nederlaag tegen Colmschate JO19-1 staat het juniorenteam JO19-1 met Tomas ook nog steeds bovenaan in de 1e klas.

Afgelopen weken moesten naast Tomas ook Sander Visschers (18), Sem Barendsen (18), Sven Groot Wassink (18) en zelfs Niek Spiegelenberg (17) mee spelen met het 1e of 2e elftal, net als Tom Bouwmeester (17) een 1e jaars JO19-1 junior. Tom scoorde vorige week tegen Markelo 2 het tweede doelpunt en ook Niek Spiegelenberg gaf afgelopen zondag zijn visitekaartje af door twee te scoren thuis tegen Grol 3. Sander Visschers maakte twee weken geleden zijn debuut in het 1e elftal tegen DVC’26 en Sem Barendsen zat afgelopen zondag voor de 2e keer achter elkaar bij het 1e elftal op de bank en heeft ook al minuten in het 2e elftal achter de rug en Sven Groot Wassink mocht s’morgens bij het 2e elftal zijn eerste minuten maken in de senioren bij het 2e elftal.

De vijf spelers vanuit de JO19-1 wie volgend seizoen over moeten naar de senioren (selectie) trainen sinds de start van de 2e helft van de competitie ook regelmatig mee met het 2e elftal en/of het 1e elftal, zodat Bram Garritsen, Sven Groot Wassink, Sander Visschers, Sem Barendsen en Tomas Oonk (Keeper) ook de intensiviteit van de selectietrainingen mee pikken. Naast een groep spelers uit de JO19-1 en JO19-2 wie volgend seizoen in een ‘lager’ seniorenteam willen gaan spelen, zijn dit fraaie aantallen en geeft het een mooi toekomstbeeld voor de komende twee-drie seizoenen, waarbij de gemiddelde leeftijd van het 1e en 2e elftal weer naar beneden wordt gebracht.

Vorden 2 viert de 7e treffer afgelopen zondag tegen Grol 3 met van links naar rechts : Milo van der Pol (19), Niek Spiegelenberg (17), Kevin Vliem (26), Sander Eggink (22), Mike Verstege (21), Sven Groot Wassink (18), Jesse Barendsen (19), Jurre Heij (19) en Gijs Bruinsma (20). Jorick Benjamins (23) en Tomas Oonk (18) staan niet op deze foto en de drie routiniers Stefan Eggink (34), Micha Bolink (34) Wiebe de Jong (30) hadden hun taak al volbracht en konden met een gerust gevoel op de bank genieten van de invallers.

Vorden 1 in de aanval tegen DVC’26 twee weken geleden toen in het laatste half uur de voorhoede bestond uit (vlnr)  Sander Visschers (18), Jurre Heij (19), Kris Koning (21) en Werner Rondeel (19).