Het was laat op de zondagavond dat FC Barcelona met 0-1 won bij Athletic Bilbao. Eerder op de dag wist de top 3 weer hun wedstrijden te winnen. Feyenoord had daarbij de meeste moeite en wist met 2-1 van FC Volendam te winnen. Doordat Ajax makkelijk won van SC Heerenveen is er komende zondag een kraker van jewelste tussen Ajax en Feyenoord waarin het verschil 3 punten is in het nadeel van Ajax.

Jeroen Tijssen was deze ronde de deelnemer met de meeste punten. Hij scoorde alleen bij Schalke 04 – Borussia Dortmund 2 punten. Bij alle overige wedstrijden scoorde hij 5 punten of meer. Daarmee liet hij de koploper na zaterdag, Bart Stokman net achter zich. Jeroen behaalde 68 punten en Bart had, net als Henri Eggink, 65 punten.

In het algemeen klassement zijn de verschillen wederom kleiner geworden. Christiaan Brinkhorst staat nog bovenaan, maar het verschil tussen de nummer 1 en 5 is slechts 20 punten. Dus de voorspelling van o.a. Ajax-Feyenoord kan ook weer een verschuiving betekenen in dit klassement.

Voor de eindstand van deze speelronde klik hier

Voor de tussenstand klik hier