Het was sowieso een bijzondere avond voor de leider en coach van het 45+ team van v.v. Vorden, nadat hij met zijn team als kampioen de laatste onderlinge wedstrijden tegen Ruurlo, Haarlo (1 en 2) en PAX  had afgewerkt op het eigen Europlanit Buitensportpark. Deze vrijdagavond zat rond 21.30 uur de kantine bomvol en werden alle 100 aanwezigen met een bezoek vereerd van maar liefst 3 Sinterklazen en twee Zwarte Pieten. Tevens ontpopte de vrouwelijke linksbuiten van Haarlo 45+2 zich als een ware DJ en liet zij op de klanken van Boney M. vooral de voetballers van Haarlo op de banken staan en als klap op de vuurpijl werd Jeroen Tijssen (want over deze hoofdpersoon hebben wij het hier) naar voren gehaald door voorzitter Dirk Jan Wesselink en Penninghaas Kees Jansen. Een serieus moment op een avond waar de voor hem zo kenmerkende gezelligheid, lekker ouwehoerensfeertje en ‘voetballers onder elkaar-dynamiek’ de boventoon voerde. Serieus, want zelfs zijn ouders, zijn broer en natuurlijk zijn vrouw en dochter Sandra en Emma waren allemaal aanwezig, toen uiteindelijk voorzitter Dirk Jan namens het bestuur en alle 614 leden van de voetbalvereniging Vorden Jeroen benoemde tot ‘Lid van Verdienste’ van onze geel-zwarte club. Dik en dik verdiend en deze voetbalman in hart en nieren gaf duidelijk aan dat hij het zeer waardeerde, maar liet op zijn eigen nuchtere wijze al het applaus, de felicitaties en natuurlijk de nodige biertjes rustig over zich heen komen. Hij sloot zelf dit mooie moment in de kantine van v.v. Vorden af met de fraaie woorden: ‘Bedankt voor deze fraaie waardering, maar denk niet dat ik er nu mee stop bij v.v. Vorden, want we gaan gewoon door’!

De loopbaan van Jeroen Tijssen bij v.v. Vorden moeten wij splitsen in de periode als voetballer vanaf 1978 en de periode na 2004 als trainer-coach. In de jeugd van v.v. Vorden behoorde Jeroen telkens 1 jaar tot een prima lichting voetballers, waardoor hij in zijn tweede jaar in de B- en tweede jaar in de A-junioren zelfs kampioen werd. In de senioren kwam deze 51-jarige linksbenige verdediger direct in de selectie en heeft hij een kleine 10 jaar in het eerste elftal van v.v. Vorden gespeeld. Hij was gek van het spelletje, maar ook van het teamgebeuren en voetbalsfeertje na de wedstrijd en de trainingen. Zo speelde hij deze periode als twintiger ook jarenlang in de zaal bij Velocitas, waarbij hij ook een aantal jaren behoorde tot het team dat het zelfs schopte tot de hoofdklasse in de zaal. Jeroen kende onder Maarten Wolventang zijn beste periode als 1e elftalspeler en behaalde in 2001 niet alleen zijn persoonlijke hoogtepunt, maar ook één van de belangrijkste overwinningen van het 1e elftal in de historie van onze club. In de finale van de nacompetitie om promotie naar de 3e klas eindigde de wedstrijd in Zevenaar tegen GSV uit Giesbeek in 1-1 en moesten penaltys de beslissing brengen. Uitblinker Ronald Hoevers had als keeper al een paar prachtige reddingen verricht, toen Jeroen op het lijstje stond om de beslissende strafschop te nemen. Uiterst kalm en beheerst liep hij de meters vanaf de midden- naar de penaltystip en liet hij de keeper uit Giesbeek kansloos met een keurige schuiver in de voor hem rechterhoek.

Na een paar seizoenen in het 2e elftal te hebben gespeeld, dwong een knieblessure hem te stoppen met zijn grote hobby en geliefde spelletje. Een harde klap voor deze pure liefhebber, maar gelukkig voor v.v. Vorden vond hij een uitstekend alternatief. Hij werd trainer-coach van het 3e elftal en ontpopte zich tevens als een zeer actieve en betrokken vrijwilliger. Scheidsrechter bij de jeugd (beheerst hij ook heel goed !), kartrekker bij de klussendagen, organisator van vele festiviteiten, betrokken lid van de seniorencommissie, hand- en spandiensten verlenend bij vele klussen op onze accommodatie en coördinator voor het verhuren en uitlenen van de vele horecaspullen zoals tenten, praattafels, stoelen enz.enz. Naast de vaste donderdagavond als trainingsavond en de maandelijkse vrijdagavond als coach van zijn 45+ team, staat staat bij Jeroen al jarenlang de gehele zondag telkens met een gearceerde stift omlijnd in zijn agenda. Dan is hij helemaal in zijn element en is al heel vroeg, vaak als eerste, op ons Sportpark te vinden. De wedstrijd van zijn 7e elftal minutieus voorbereidend, de randzaken voor zijn voetballers uitstekend regelend, alvast de eerste voorbereidingen treffend voor de 3e helft (de overgang van wedstrijd naar kantine moet zo soepel mogelijk verlopen, ieder kwartier verloren tijd is weer een biertje minder) en natuurlijk de wedstrijd zelf optimaal belevend en met een ware voetbalgeest ondergaan.

Het was gisterenavond voor een ieder van v.v. Vorden een duidelijke zaak: Deze benoeming tot ‘Lid van Verdienste’ komt Jeroen Tijssen absoluut toe en het is een uitstekende waardering voor het vele werk en de enorme betrokkenheid bij onze voetbalvereniging …… Jeroen gefeliciteerd!!