Normaal gesproken wordt er tijdens de nieuwjaarsreceptie altijd aandacht besteed aan de jubilarissen en krijgen de 25-jarige, 40-, 50-, 60- en eventueel zelfs de 70-jarige jubilarissen de aandacht die zij verdienen. In een volle kantine worden dan de personen naar voren gehaald, krijgen zij een ‘korte’ speech en ontvangen zij de versierselen en een bos bloemen. Door de corona-maatregelen is dit echter allemaal niet mogelijk en vandaar dat wij de afgelopen maand de betreffende personen thuis ‘veilig’ de pen met inscriptie en de bos bloemen hebben overhandigd. Het is niet anders, maar het is vooral jammer omdat er dit jaar maar liefst 9 jubilarissen te noteren vielen, waaronder zelfs een 70-jarig en 60-jarige jubilaris. Deze week zullen wij echter op de site wel aandacht besteden aan deze 9 leden en in deze 3e editie zijn het Herman Vrielink en Jelle klein Kranenbarg die beide twee dingen gemeen hebben, a) ze zijn beide keeper en b) ze zijn beide opnieuw begonnen als lid.

Jelle klein Kranenbarg

Jelle loopt net als Herman Vrielink al wat meer jaartjes rond op ons Sportpark dan de inscriptie op zijn pen met ’25 jaar lid v.v. Vorden’ doet vermoeden. Jelle is op 7 jarige leeftijd in 1981 lid geworden bij onze vereniging en was vanaf het eerste moment keeper in zijn elftal. In de jeugd heeft hij altijd in de hoogste teams gekeept en o.a. met het 40-jarig lid Rob Enzerink vele kampioenschappen mee gemaakt. Jelle behoorde ook tot de spelers die een aantal jaren mee hebben mogen doen met het Sorbo-toernooi, de voorloper van het Wim Kuijpertoernooi dat in de jaren ’80 13 jaar achter elkaar is georganiseerd, en wedstrijden speelde tegen Ajax, Feyenoord, Schalke’04 en Anderlecht. In zijn jeugdjaren was het veelal ‘voetbal’ wat de klok sloeg in huize klein Kranenbarg, want vader Wim was in deze jaren naast jeugdtrainer en jeugdleider ook jarenlang wedstrijdsecretaris bij v.v. Vorden. Op vrijdagavond was het dan altijd een zoete inval op ‘t Gulik waar alle jeugdtrainers bij Wim de pasjes op moesten halen en Jelle genoot dan volop mee van de keukentafelgesprekken die natuurlijk altijd over ‘voetbal’ en ‘v.v. Vorden’ gingen en de kansen van zijn team op weer een overwinning op zaterdag. Jelle ging al vroeg over naar de senioren, maar heeft toen o.a. door blessureleed na een paar jaar moeten stoppen met voetballen. Hij was toen ook ‘lid af’, maar de teller begon weer opnieuw in 1995. Hij heeft toen weer een paar jaar in het 2e/3e elftal gekeept, want het begon toch weer te kriebelen. Sinds een aantal jaren is hij weer regelmatig op ons Sportpark te vinden, want als jeugdleider en vader van twee kinderen zet hij zich weer wekelijks is voor ‘zijn cluppie’ en geniet hij volop van de ontwikkelingen bij v.v. Vorden waar hij ook zijn steentje aan bij draagt.

Jelle als 13-jarige jeugdkeeper in 1987 tijdens een voorwedstrijd tussen Vorden C1 en Feyenoord C1. Hij schudt hier na afloop van deze wedstrijd de hand met Theo Snelders, de toenmalige keeper van FC Twente dat deze middag tegen Feyenoord speelde in de Kuip.

Herman Vrielink

Ook Herman heeft een ‘gebroken’ periode bij v.v. Vorden, want nadat hij in 1987 in Vorden samen met Ansje was komen wonen werd hij ook lid bij onze club. Als keeper van het 7e elftal heeft hij echter maar drie seizoenen zijn kunsten en kwaliteiten kunnen tonen, want een nare knieblessure noopte hem te stoppen met voetballen en dus ook maar als lid. In 1994 werd hij, inmiddels als voetbalvader van Tim weer regelmatig op zaterdag op het Sportpark aanwezig, gevraagd om bestuurslid te worden. Eerst als ‘sponsoring’ en later als Jeugdvoorzitter. In 1998 werd Herman, na het plotselinge overlijden van de toenmalige voorzitter Jan Rouwenhorst, tot voorzitter gekozen tijdens de najaarsledenvergadering. Herman heeft 12 jaar in het bestuur gezeten en is 8 jaar voorzitter geweest en werd bij zijn afscheid in 2006 benoemd als erelid van onze vereniging. Na deze actieve periode, waarin o.a. de tribune werd opgeleverd en het entreegebouw, het 75-jarig jubileum werd gevierd en het 1e elftal voor het eerst in haar historie naar de 3e klas promoveerde, bleef hij zich inzetten voor de vereniging. In 2007 nam hij zitting in de commissie die ervoor moest zorgen dat er voldoende financiële middelen bij elkaar werden gebracht voor de verbouwing van de accommodatie in 2009 en in 2016 nam hij zitting in de sponsorcommisie, waar hij tot aan vandaag nog steeds een actieve rol vervult. Herman is als geboren en getogen keeper van de Witkampers uit Laren totaal geïntegreerd in de gemeenschap Vorden en samen met Ansje en zijn gezin ook volwaardig en gewaardeerd (ere)lid van de v.v. Vorden. Hij heeft dan deze bos bloemen en pen met inscriptie als 25-jarig lid volledig verdiend in ontvangst genomen!

Herman Vrielink (rechts) overhandigd hier in 2004 de versierselen van het erelidmaatschap aan oud-voorzitter Jan van Ark, de titel die hij zelf ook ontving in 2006 bij zijn afscheid als voorzitter van v.v. Vorden.