Speelronde 22 werd gisteravond afgesloten door Excelsior en NEC. Om iets voor 10 bleek dat NEC duidelijk sterker was gebleken en met 0-3 won in Rotterdam. Eerder dit weekend speelde die andere Rotterdamse club, Feyenoord, de kraker tegen AZ. De laatste topwedstrijd in een aantal weken tijd voor de koploper uit de Eredivisie. Feyenoord wist 3 punten te pakken en blijft zodoende ook de koploper. De laatste Rotterdamse club uit de Eredivisie, Sparta Rotterdam, wist niet te stunten in de Arena tegen Ajax. De Amsterdammers lijken uit het dal te kruipen en iedere week beter te gaan spelen. Sparta had geen kans en ging met een 4-0 nederlaag weer naar huis.

Jan Groeneveld wist dit het beste te voorspellen. Met 63 punten scoorde hij een paar punten meer dan de nummer 2 Jan Eggink. Jan Groeneveld scoorde alleen in de 1e twee wedstrijden geen punten, maar verder scoorde hij altijd 2 of meer punten. Jan Eggink werd 2e met 58 punten. De koploper na zaterdag, Jelle Klein Kranenbarg, kon de nummer 1-positie niet vasthouden en eindigde als 3e.

In het algemeen klassement hebben we een nieuwe koploper. Waar het vorige week Christiaan Wichers was die de koppositie overnam is het nu een andere Christiaan die bovenaan staat, namelijk Christiaan Brinkhorst. Met 48 punten had hij een goede weekscore en passeerde hierdoor Christiaan Wichers. Maar eigenlijk hadden veel deelnemers een goede ronde, waardoor de verschillen bovenin klein zijn. Zo staan de nummers 1 tot en met 5 op slechts 10 punten verschil van elkaar. Achter beide Christiaan’s wordt de top 5 gecompleteerd door Twan Jansen, Martin Leegstra en Ronald de Beus.

Voor de weekuitslag klik hier

Voor de tussenstand klik hier