Wij zijn bij v.v. Vorden de laatste 15 á 20 jaar in de gelukkige omstandigheid dat de groei van de vereniging gepaard is gegaan met de groei van interne jeugdtrainers, zowel kwantitatief als kwalitatief. Een groot aantal jeugdtrainers zoals Peter Jansen, Marc Rouwen, Dion Kruip, Michiel Barink, Rene Nijenhuis, Rob Oplaat, Roy Böhmer enz. hebben de trainingen in de eerste 10-15 jaar voor hun rekening genomen en jeugdtrainers als Ruud van der Linden, Niels Rondeel, Jacco Kettelerij, Rob Enzerink, Mark Borgonjen, Eric Oldenhave, Stijn Wentink, Dennis Wentink, Pim van Bergenhenegouwen enz. zijn anno 2024 nog steeds wekelijks actief. Als vereniging zijn wij zeer content hiermee en zien aan de kwaliteit van de elftallen en vooral de doorstroming van de jeugd naar de senioren, dat dit bij v.v. Vorden geen windeieren legt. Alleen dient deze stroom aan jeugdtrainers wel door te blijven gaan en moeten de nieuwe en jonge jeugdtrainers ook ‘skills’  aangereikt krijgen om de jeugdteams goed te begeleiden.

Als jeugdtrainer ben je voor alle spelers en ouders van het team, het gezicht van de vereniging. Je draagt enorm bij aan een voetbalomgeving die kinderen als fijn ervaren en waarin zij, met plezier, beter kunnen leren voetballen.
Als beginnende of ongeschoolde jeugdtrainer, leer je in één avond (vooral in de praktijk) meer over:
✓ Spelers stimuleren en individuele aandacht geven
✓ Structuur geven aan je werkwijze
✓ Regie overdragen aan je spelers (verantwoordelijkheid geven)
✓ Alle voordelen die Rinus, jouw online assistent-trainer, je biedt

Kantine v.v. Vorden – Dinsdagavond 19 maart – 18.15 uur – www.knvb.nl/goedestart

Aftrapmodule – Vorden