Als alternatief voor de reeds afgelaste competitie 2020-2021 in verband met de corona-maatregelen, heeft de KNVB het plan opgevat om een Regio_Cup te organiseren. Uiterlijk 24 april wordt er beslist of de maatregelen zodanig zijn versoepelt dat het weer mogelijk om wedstrijden in het weekend te gaan spelen en of deze Regio_Cup dus dit seizoen nog gespeeld gaat worden.  Mocht de KNVB de mogelijkheid bieden dan zal er vanaf begin mei t/m 26-27 juni in 8 weekenden dus regio-cupwedstrijden worden gespeeld. Alle jeugdteams bij v.v. Vorden zijn inmiddels ingedeeld en de tegenstanders in deze Regio-Cup zijn terug te zien op onze website en op Voetbal.nl. De senioren moeten nog even geduld hebben, want hun indeling wordt volgende week bekend gemaakt. Mocht de Regio-Cup van de KNVB om een andere reden dan Corona-maatregelen toch geen doorgang vinden dan zullen er bij de jeugd en de senioren en de dames onderlinge wedstrijden worden gespeeld tussen verenigingen binnen de gemeente Bronckhorst. Vooral HC’03 heeft hierin de kar getrokken en zij hebben reeds een geheel alternatief voor handen, mocht de Regio-Cup toch geen doorgang vinden. Het 1e elftal heeft op initiatief van enkele teams uit 2I aangesloten bij het idee om met 7 clubs uit de Achterhoek mee te doen. Zij worden dan ingedeeld bij Varsseveld, VIOD, SDOUC, Concordia Wehl, VVG’25 en Doetinchem.

Alles valt of staat bij de eventuele versoepeling van de maatregelen die hoogstwaarschijnlijk dinsdag as reeds worden afgekondigd. Alleen wanneer het weer mogelijk gemaakt wordt om wedstrijden te spelen, ook boven de 27 jaar aan te sluiten bij de teamtrainingen en wedstrijden en verplaatsingen goed te keuren naar uitwedstrijden, zal er dit seizoen nog enkele weekenden gevoetbald worden op de velden. Duimen dus en afwachten maar ….