Afgelopen zaterdag ,16 december,  ontvingen wij het verdrietige bericht dat geheel onverwachts ons spelend lid van het G-team van v.v. Vorden, Wouter ter Horst, is overleden. Wouter is vanaf de oprichting van het G-team lid geweest van onze club en heeft met zijn positieve en lieve karakter een onuitwisbare indruk  achter gelaten bij zijn teamgenoten en begeleiding en hij zal dan ook binnen de gehele vereniging enorm worden gemist.

Wouter is geboren in 1971 en groeide op in Baak op de voor hem zo vertrouwde boerderij. Zijn jeugd heeft hij doorgebracht in Baak en hij heeft daar dan ook altijd gevoetbald bij de plaatselijke Baakse Boys. Na de jeugdperiode heeft hij zelfs nog even bij de senioren in het 4e elftal gevoetbald en zelfs daar samen gespeeld met onze huidige voorzitter Dirk- Jan Wesselink.

Wouter kwam te wonen in Vorden en aangezien alleen in Zutphen het G-voetbal aanwezig was, werd Wouter lid van de Zutphense voetbalclub AZC, alwaar hij een aantal jaren zijn favoriete hobby heeft uit kunnen oefenen. Rond 2016 kwamen de eerste geruchten op gang dat er bij v.v. Vorden ook een G-team samengesteld zou worden en Wouter was direct vanaf het begin enthousiast over dit plan. Voetballen in je eigen woonplaats en samen met spelers en speelsters die je ook nog eens goed kent van Zozijn of van je werk, dat leek Wouter echt het einde. Toen in Vorden het G voetbal in 2017 dan ook werd gestart was Wouter vanaf het begin één van de eerste leden die eerst alleen nog begonnen met trainen onder leiding van Gijs van der Veen en Dick Uenk. Niet veel later sloot Henry Koning daarbij aan net als Jet Wolbrink, Joanne Willemsen, Tara Pierik en Rob Oplaat en deze begeleiders en trainers hebben Wouter allen op dezelfde wijze meegemaakt : Betrokken, lief, aardig en enorm trouw aan zijn team en teamgenoten. Vanaf 2020 zijn er ook regelmatig wedstrijden gespeeld en sinds twee seizoenen is er een aantal keren per seizoen een onderling toernooi tussen enkele regionale verenigingen met een G-team en ook hierbij heeft Wouter altijd een belangrijke en positieve rol gespeeld in het team.

Wouter was er altijd en ook wanneer het weer even iets minder was, stapte hij toch gewoon op zijn fiets en was bijtijds op de club. Wouter hield niet van te laat komen en was altijd ruim een uur voor aanvang al aanwezig. Hij vond het ook leuk om bij andere elftallen de training te bekijken of nog ff onder de overkapping met andere leden te praten.  Hij maakte dan vaak een dolletje met iedereen en maakte daarbij ook wel eens een schuine grap. Zijn opmerkingen waren vaak erg gevat en lachwekkend. Wouter was echt de ‘vrolijke noot’ en zorgde altijd voor een positieve sfeer in het team. Hij hield niet van ruzie en onenigheid en liet dat ook duidelijk merken!

Hij was altijd opgewekt en had altijd zin om weer te voetballen en te trainen. Bij de wedstrijden gaf hij vaak aan dat overspelen heel belangrijk was. Wouter speelde graag van achteruit en tijdens zijn laatste wedstrijd 2 weken geleden had hij een prachtige verdedigende actie waarbij hij uitbundig juichte. Hij genoot er enorm van om onderdeel te zijn van het team. Afgelopen juni was hij ook nog één van de teamleden van v.v. Vorden G-team die bij de 5 km de eerste prijs veroverden tijdens de avondvierdaagse …. Wat heeft hij hier van genoten!

Wouter woonde al een aantal jaren bij Zozijn aan de Raadhuisstraat. Hij was ook vaak te vinden op het bankje midden in het dorp met mede clubgenoten Ap Wentink en Rudy Eijkelkamp en besprak daar het verkeer, voetbal en allerlei zaken die speelde. Hij zwaaide geregeld als er weer eens een bekende langs kwam en kende veel mensen in het dorp van de voetbalvereniging. De voetbalclub en het voetballen is voor Wouter altijd een belangrijke hobby geweest, maar zeer zeker ook een sociale omgeving waar hij veel contacten heeft opgebouwd en daar genoot hij zichtbaar van.

Afgelopen zaterdag kwam ineens het bericht dat Wouter onverwachts was overleden, terwijl hij vorige week nog gewoon lekker een avondje had getraind met het G-team. De begeleiding en zijn teamgenoten van het G-team hebben gisterenavond (maandag) niet getraind, maar zijn bij elkaar gekomen in de kantine van de voetbalclub. Er is een samenkomst geweest, waar het gehele team met elkaar herinneringen op heeft gehaald over Wouter en waar een ieder steun heeft kunnen vinden bij elkaar om het verdrietige nieuws en het onverwachtse bericht te verwerken.

Wouter ter Horst is 52 jaar geworden en is zes jaar lid geweest van onze vereniging en heeft vanaf het eerste moment in 2017 in het G-team gevoetbald en getraind. Komende woensdagavond is er van 19.00 tot 19.30 uur gelegenheid om afscheid van hem te nemen in Zaal ‘de Jongens’, Bleekstraat 3 in Hengelo Gld.

Wouter ter Horst, een ware voetballiefhebber en een prachtig mens is ons ontvallen en we zullen hem enorm gaan missen!