Afgelopen week ontvingen wij het droevige bericht dat na een ongelijke strijd Gerard Esselink op 62-jarige leeftijd is overleden. Gerard is 52 jaar lid geweest van onze club en is tijdens de nieuwjaarsreceptie in januari 2018 nog gehuldigd voor het 50-jarig lidmaatschap. Gerard heeft vanaf zijn 11e jaar in de jeugd van v.v. Vorden gevoetbald en kwam op zijn 18e jaar in de selectie terecht. Hij heeft in deze periode een aantal jaren in het 1e elftal gevoetbald en behoorde ook tot het team dat in 1977 kampioen werd en voor het eerst promoveerde naar de 4e klas KNVB. Gerard heeft zich naast zijn voetbalactiviteiten ook op andere wijze altijd ingezet voor onze vereniging en is o.a. meer dan 10 jaar lid geweest van de redactie van het clubblad ‘De Tackle’ en fungeerde als jeugdleider en -trainer bij de elftallen van zijn zoons Robin en Bas.  Wij wensen Anneke, Robin en Bas heel veel sterkte en kracht toe in deze moeilijke tijd.

Gerard (zittend 3e van rechts) als speler van het 1e elftal in 1977

Gerard (staand in het midden) als leider van de F-jes met zijn zoon Bas